koelvloeistof uit cilinder!!!!!

Status
Not open for further replies.

graftak

Well-Known Member
hallo iedereen

mijn cilinder lekt koelvloeistof
als ik het bijvul komt het tussen me kop en cilinder vandaan en als ik probber te kicken schiet het er bijna uit
als ik me bougie erafhaal en dan kick valt het wel mee maar hij staat toch goed strak
kan dit komen door een foute koppaking of iets?

hoop dat jullie we ten wat het is want dan kan ik hem eindelijk st arten

laters
 
Advertisement - register to remove this

lijkt me logisch dat je koppakking dan lek is :p

maargoed , wat voor cilinder? en wat voor scooter?
 
Gewoon je koppakking vervangen door nieuwe, eventueel wat vloeibare pakking erop smeren (heel dun laagje aan beide kanten)
Dan je kop weer vastdraaien met een momentsleutel (12-13nm)
 
mja , straks weer een pakking naar de kloten , het moet een oorzaak hebben ;)

draai je nu alles weer zo in elkaar gooi je wellicht nog een pakkingsetje zomaar weg..
 
Heb je de cilinder er ooit eens afgeschroefd?;) Zoja, dan moet er altijd een nieuwe pakking tussen. :)

En een koppakking kan gewoon springen he. Heb ik ook wel eens gehad, al was dat wel met een sprint scooter..:D
 
mja , het is niet altijd zo dat er een nieuwe pakking tussen moet , ik gebruik ook vaker pakkingen weer , vooral o-ringen wel.
 
Ik had een pakking er 5 jaar op zitten, toen ik deze uit elkaar haalde. Zag de pakking toch niet meer zo goed uit, deze was nogal poreus. Nu weet ik niet of dit aan de kwaliteit lag .
 
Meestal bij stnd cilinders zitten toch karton achtige pakkingen? Die zou ik sowiezo altijd vervangen;) stalen pakkingen is een ander verhaal..
 
Ik had een pakking er 5 jaar op zitten, toen ik deze uit elkaar haalde. Zag de pakking toch niet meer zo goed uit, deze was nogal poreus. Nu weet ik niet of dit aan de kwaliteit lag .

mja , het kan dan ook wel zijn dat je een andere scooter pakt die al 5 jaar niet los is geweest dat de pakking wel goed is...

mja, laten we het er op houden dat je een pakking in de meeste gevallen het beste kan vernieuwen.
 
ja, het zal vooral in de kwaliteit liggen. Maar liever een nieuwe pakken. Kan een hoop werk sparen. i.p.v een oude er weer op zetten die je naderhand gaat lekken.
 
weet je zeker dat je cilinder/cilinderkop wel volledig vlak zijn?
als je daar ergens een braam of deukje ofzo hebt, kan dat ook de oorzaak zijn, lijkt me toch?!:)
 
Hallo iedereen ik heb een vespa piaggo ntt dat niet rijd de koelvloeistof komt steeds terug in de cilinder vast te zitte waardoor hij niet kan rijden kan iemand me hierbij helpe zo ja mijn instagram is vespa_piagio_ntt
 
Hallo iedereen ik heb een vespa piaggo ntt dat niet rijd de koelvloeistof komt steeds terug in de cilinder vast te zitte waardoor hij niet kan rijden kan iemand me hierbij helpe zo ja mijn instagram is vespa_piagio_ntt
dit topic is 13 jaar oud, maak een nieuw topic aan aub voor jouw scooter...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top