Koelvloeistof loopt niet?

Jonas2000

Member
Beste forum leden
Ik heb gisteren een koso temp meter op mijn aerox 2t gemonteerd en met het verwijderen van de oude (orginele) temp sensor in de cilinder kwam er weinig koelvloeistof uit dat gaatje maar op youtube zag ik dat er best wel wat uit kwam bij hem nu ben ik aan twijfelen of mijn koelvloeistof wel mooi pompt,de koelvloeistof in mijn reservoir zakt wel.
Hoe kan ik checken of mijn koelvloeistof mooi rondpompt?
 
Advertisement - register to remove this

Dat er "weinig" vloeistof uit het gaatje komt van de temp sensor, komt omdat er weinig druk op het koelsysteem staat.
ff snel een foto gezocht van een aerox (zie beneden) dan is de warmtewisselaar en resevoir hoger dan de cilinder, dus er zal iets van druk op staan.
1619945480872.png

om te testen zijn er verschillende mogelijkheden:
1) haal de koelvloeistof eruit en vul een emmer (10L moet voldoende zijn) met water.
doe de inlaatslang van de pomp in het water en de uitgaande slang ook.
start de scooter en haal de uitgaande slang uit het water.
voordat je begint met de scooter te starten is het verstandig om de inlaatslang te vullen met water (de pomp is hoogswaarschijnlijk niet zelfaanzuigend).
(23:36) zoiets had ik in gedachte om te testen

2) haal de termostaat eruit en start de scooter
(13:40) dit gaat om een scooter met een aangehangen elektrische waterpomp, maar het principe is hetzelfde
 
Dat er "weinig" vloeistof uit het gaatje komt van de temp sensor, komt omdat er weinig druk op het koelsysteem staat.
ff snel een foto gezocht van een aerox (zie beneden) dan is de warmtewisselaar en resevoir hoger dan de cilinder, dus er zal iets van druk op staan.
View attachment 60402

om te testen zijn er verschillende mogelijkheden:
1) haal de koelvloeistof eruit en vul een emmer (10L moet voldoende zijn) met water.
doe de inlaatslang van de pomp in het water en de uitgaande slang ook.
start de scooter en haal de uitgaande slang uit het water.
voordat je begint met de scooter te starten is het verstandig om de inlaatslang te vullen met water (de pomp is hoogswaarschijnlijk niet zelfaanzuigend).
(23:36) zoiets had ik in gedachte om te testen

2) haal de termostaat eruit en start de scooter
(13:40) gaat om een scooter met een aangehangen elektrische waterpomp, maar het principe is hetzelfde
Bedankt man was ook al aan denken dat het iets van druk was.
Hij liept staionair ongeveer 10 minutjes en hij had een graden van 44-45 graden.
Is dit een goede temp? Voor stationaire stand?
 
Bedankt man was ook al aan denken dat het iets van druk was.
Hij liept staionair ongeveer 10 minutjes en hij had een graden van 44-45 graden.
Is dit een goede temp? Voor stationaire stand?
kijk eens op de thermostaat bij welke temperatuur die open gaat?

de temperaturen zijn denk ik goed, je kan een stukje rijden en kijken wat de temperatuur dan wordt
 
Back
Top