koelvloeistof in pro race cilinder bij am5

B

black senda

Guest
hallo ik heb even een vraagje. een maat van mij heeft voor zijn aprilia rs 50 met am5 blok een mk pro race gekocht. Het probleem is de pakking tussen de cilinder en de binnenkop gaat heel de tijd kapot. en dan komt er koelvloeistof in de cilinder. In de cilinder zelf zit geen randje waar de pakking in kan. wij denken dat het daar aan ligt aangezien de jonge waar we de cilinder gekocht hadden er 2 had liggen en er bij de andere wel een randje in zat. mijn vraag is dus hoe kan het dat de pakking steeds kapot gaat en er koelvloeistof in de cilinder kom ?? en wat kunne we er aan doen ??
 
Advertisement - register to remove this

geen randje ?? je bedoelt zon gleufje waar je de koppakking inlegt tog? die zitten toch meestal in de cilinderkop?? maja mischien een productiefout? zou ff zon zelfde merk cilinder/ kop checken ff kyken of et daar wel in zit

en heb je wel goed ontlucht? anders is de koeling niet optimaal waardoor de pakking wel eens kan scheuren/kapotgaan
 
hmm k weet niet oftie hem ontlucht heeft, zouw kenne dat het daar aan ligt jah. en bedoelde idd dat randje. bij die andere cilinder die die gozer had liggen zattie in de cilinder zelf. maar zal wel is ff rond kijke bij andere cilinders. niemand hier die toevallig een mk pro race heeft of heeft gezien
 
Licht niet aan ontluchten, dat randje zit er bij mij gewoon niet in, op foto's op het internet zie ik overal wel een gleuf je om de cilinder heen zitten, maar bij mij niet, en hij kan neit in de kop zitten want er zit een losse verbrandingskamer bij, het gaat er gewoon om dat er geen gleuf zit dus ik kan kiezen, of de pakking er zo in, maar dan sluit de kop niet goed aan waardoor hij kvs naar buiten lekt of hem zo hard aan draaien dat hij even kan lopen en dan sgeurt de pakking en dan lekt hij kvs naar binnen.

Hier heeft dus niemand ooit z'n probleem gehad?
 
RS501998 said:
Hey,
weet je wel zeker dat het een pro race is?
Niet toevallig een SP met en pro race kopje?

Ik heb ff een foto gemaakt van m'n SP en m'n pro race.
linkje:
http://www.xs4all.nl/~jct/sp-pro.jpg

Ken je het verschil zien.

Laterz,
Jeff
*kick*

Het probleem met de pakking is inmiddels opgelost, alleen wat is een SP? Daar heb ik nog nooit van gehoord
Dit is de cilinder:


Met deze kop:

De kop was geel, maar is zwart gemaakt...
 
Een sp is een iets minder snelle versie van de pro race. En aan de uitlaat aansluiting te zien is cilinder op een foto een metra kit sp een geen pro race.
 
Ahaa...ik heb dus helemaal geen PR, maar een SP, ik heb in mijn cil nu een gleuf voor die pakking gedremeld, en nu zit hij goed, maar dan snap ik nog niet, waarom die PR kop en verbrandingskamer gewoon passen, en als ik nu een SP pakking set koop? zit alles dan wel goed?
 
Die SP cilinders hebben een andere kop, gewoon 1 geheel. Dus geen losse verbrandingskamer.

Ik neem aan dat als je dus een SP pakkingset zou gebruiken, je ook een SP kop moet hebben. Anders passen de pakkingen niet.
 
Back
Top