koelvin kapot gereden

K

kennyisback

Guest
Hey

Vandaag effe rondje rijden hoor ik in een keer een hard raar geluid uit mijn carterkap horen ik scooter uitgezet en kon de vario moer er zo af draaien zat niet vast meer en de koelvin eraf geschuift waren de tandjes die je over de spiebanen van krukas schuift helemaal weg. kan het zijn dat de variomoer gewoon niet goed was vastgedraait of iets anders?

laters
 
Advertisement - register to remove this

ik kan je dit nu zeggen, of variomoer niet goed aangedraaid wat ik denk, of er zaten al sleuven in je spiebanen en deze zijn dus nu helemaal doorgedraaid, is dit het geval, dan zit er vrij weinig anders op dan een nieuwe krukas erin zetten/laten zetten.
ma als je variomoer los was gedraaid is dus een fout geweest bij het vastdraaien wat dus blijkbaar niet goed is gebeurt.

en int vervolg abn ajb....

succes, gr, Jarenk0
 
spiebanen zijn nog perfect zelf denk ik dat het de moer was want die kon ik er gewoon afdraaien met de hand.
Maar heb 2 weken geleden die moer erop gedraait hoe kan het dan dat hij nu pas los schiet?
 
door trillingen kan dit pas na verloop van tijd gebeuren, gewoon uit zijn positie getrild, gedraaid.
als je hem er zow af kon draaien is dit bijna zeker weten het probleem.
als de spiebanen van je krukas end goed zijn alleen een nieuwe koelvin halen en er int vervolg op letten dat de moer goed vastgedraaid is, sgeelt een hoop schade af en toe:p

gr, Jarenk0
 
ok, je hebt gelijk, ma msn-abn :p
ik bedoelde zijn vervoegingen etc, bij mij is het toch duidelijker wat ik bedoel alleen minder leestekens gebruiken waar het kan,
maar je hebt gelijk, eerst naar jezelf kijken :p
sorry :p
maar viel toch wel mee geloof ik? het kan nog erger hoor :p

gr, Jarenk0
 
Back
Top