Koelsysteem ontluchten

Jules_W

Well-Known Member
Yu , heb zopas men cilinder enzo gemonteerd om de squish juist te zetten en ga dus morgen de koeling er opnieuw opzetten . Nu moet ik dus waarschijnlijk mn koelsysteem ontluchten , iemand die me precies in een paar stappen kan zeggen hoe ?? Het is trouwens met een elektrische reich waterpomp .

Advertisement - register to remove this

gewoon water/kvs erin tot je reservoir vol is, dan t ontluchtingsnippeltje op je cilinder losdraaien(of slang van de kop afhalen) en dan ontsnapt er lucht. en weer dichtdoen als er water/kvs uitkomt. dan ff pompje aan ofzo. en dan nog een keer doen. gewoon zorgen dat al t lucht eruit is.

gr.

gewoon water/kvs erin tot je reservoir vol is, dan t ontluchtingsnippeltje op je cilinder losdraaien(of slang van de kop afhalen) en dan ontsnapt er lucht. en weer dichtdoen als er water/kvs uitkomt. dan ff pompje aan ofzo. en dan nog een keer doen. gewoon zorgen dat al t lucht eruit is.

gr.

Om daar even op in te pikken , kan ik eigenlijk water bij koelvloeistof mengen ? Ik heb zo van die blauwe koelvloeistof die 30€ per liter kost en is niet meer voldoende in . En aangezien ik geen zin heb om daar weer 30 € aan te spenderen kan ik dat mss wat mengen ? En bedankt voor je snelle antwoord ;)

als het kant en klare koelvloeistof is, waar ik dus van uit ga aangezien die prijs van 30 euro , is deze niet te mengen met water.
doe je dit wel word hij heter een koeld dus niet meer optimaal.
beter 30 euro spenderen en safe spelen dan water er bij en je scoooter raakt overhit.
het is jou keuze.

Bij een benzine station heb je een liter voor 6 euro. werkt prima hoor :)

En overigens: Water koelt beter dan kvs. kvs is gewoon water met een toevoeging dat het niet bevriest ;). (dit koelverschil is totaal niet van toepassing/niet merkbaar) Maar ik zal het niet mengen.

Bij een benzine station heb je een liter voor 6 euro. werkt prima hoor :)

En overigens: Water koelt beter dan kvs. kvs is gewoon water met een toevoeging dat het niet bevriest ;). (dit koelverschil is totaal niet van toepassing/niet merkbaar) Maar ik zal het niet mengen.

Maar kan met gewoon water sommige dingen niet gaan roesten ? :s

Back