Koelsysteem F12R

F12R Breda

Member
Hallo allemaal,

De radiateur van mijn malaguti lekt en moet worden vervangen, deze zijn vrij duur. Ik heb nog een aerox radiateur liggen en met wat aanpassingen in de ophanging kan ik deze passend krijgen.

Er is echter één probleem en deze is als volgt: het kvs reservoir van de malaguti is normaal gesproken met 1 slang aangesloten op de radiateur, die van een aerox heeft twee aansluitingen op het standaard reservoir. Ik kan niet 1 van de twee aansluitingen van de aerox radiateur dichtklemmen omdat de kvs dan niet door kan stromen. Ik zit zelf de denken aan een t-stuk, tussen het einde van de slang vanuit het reservoir van de malaguti, en op de twee aansluitingen van de aerox radiateur, echter zijn de maten van deze drie slangen verschillend, namelijk 16mm van de malaguti en 13mm en 10mm van de aerox (allen binnendiameter). Heeft iemand een idee voor een oplossing of is het toch beter gewoon een originele passende radiateur te bestellen (120 euro)

Radiateur f12r

51359

Radiateur aerox

51360
 
Advertisement - register to remove this

Vind zelf 120 euro helemaal niet duur voor een radiator.. Laat staan voor een malaguti waar nieuwe onderdelen zoiezo schaarser van worden.
 
Heb m laten lassen bij oranjeboom radiateurs. Niet ideaal weet ik maar werkt sinds 2 weken weer prima. Zat ook flink vol met troep dus koelt ook een stuk beter nu.
 
Kan iemand mij vertellen waar ik de originele passende radiateur kan bestellen? Ik kan hem niet vinden. Het gaat om een Phantom uit 2012.
 
Back
Top