koelings probleem

Bernd

PiaPimp.
oi mensen :),

Kheb een Runner SP '99 en heb zoals altijd een probleem met mn koeling. Als ik vol door trek, koelt ie goed en zie ik het meter dalen, als ik weer bijv. 30 ga rijden schiet mn metertje tot over de helft. Bijna tegen het rode gedeelte aan. De thermostaat doet et dus, en de circulatie is ook gewoon goed. Wat is volgens jullie nu het probleem.

Alvast bedankt

Advertisement - register to remove this

je kan ook een electonische waterpomp kopen (ff searchen hierzo) en dan koelt ie ook al een stuk beter. je kan ook nog een 2e radiateur erop knallen of eventueel: kijken of ie wel goed is afgesteld, koelsysteem goed ontluchten. en als dat goed is dan kan je kijken voor het voorgaande :)

2e radiateur zou overbodig moeten zijn ... elektronische is een optie idd, aangezien mn thermostaat et blijkt te doen. eerst maares wat aan rad prutsen (schoonmaken)

als ik je andere topic erbij hou is het ook heel goed mogelijk dat ie te warm wordt door je overtoeren, probeer dus eerst zwaardere rollen. (het lijkt me in ieder geval erg sterk dat het aan je koelsysteem ligt...)

runners koelen over het algemeen meestal wel goed ja. maar koelsysteem reinigen lijkt me een goed id :) en daarna weer goed ontluchten en evt je overtoeren oplossen. maar om koeling te hebben in je radiateur heb je wel genoeg "rijwind" nodig dus als je harder rijd heb je meer rijwind dus word je koelvloeistof beter gekoeld.

dat klopt maar ja zoals ik al zei: als je 30 rijdt heb je nooit genoeg koeling maar ja ik hoop dat je nu genoeg info hebt om je probleem op te lossen... succes ermee!

PiaPimp said:
overtoeren lijken mij er niet veel mee temaken hebben. een evo50 bijv, zou net zo goed gekoelt moeten worden
ja, maar als je overtoeren draait kan ie het vermogen niet kwijt en zet ie dit om in warmte...

als je een evo50 overtoeren laat draaien wordt ie ook te warm.

!!!!! EEN STANDAARD KOELSYSTEEM IS ECHT WEL GENOEG VOOR EEN DR50 !!!!!

Back