This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Koelings probleem Di-Tech

Slak12345

Well-Known Member
Hoi,

Sins een tijdje heb ik de SR Ditech van Paul van dit forum, menig injectie-man die hier vaak te vinden is weet wel wie het is!
Hij rijd natuurlijk heerlijk, net als alle ditech's en heb er nooit een probleem mee gehad, zelfs bij de injectie-check geeft hij geen fouten aan. Ik ben er dus van overtuigd dat ik een goede Ditech heb.

Maar dat terzake, nu wat mij overkwam!

Het ging zo;
ik reed vanmiddag om een uur of 5 weg van een vriend, richting huis (1km verder) dus ik nog even een paar blokjes om, denk een minuut of 10 volgas gereden totaal. was heerlijk stukje rijden. Maar nu zet ik mijn SR op de stoep voor een andere vriend's huis, om hem op te halen. Nou ik zet dus het contact om, motor uit. hoor ik vanaf de radiator daarzo een gesis en geborrel.
Wat zou het zijn? ik dacht dus dat de dop van de koelvloeistof-resevoir een beetje los zat, ik dat bovenste kapje eraf gehaalt. en hij zat redelijk goed dicht maar kon beter.

ik starten, ff rijden en ik hoorde niks meer.

En toen;

Ik vanavond na dat hij een uurtje stil stond ofzo, weer rijden. ditkeer met iemand achterop. Wij een groot rondje door Zoetermeer gereden, zeker een half uur. waarbij vaak volgas optrekken natuurlijk. Nou na een tijdje keek ik op de temperatuur meter, en deze was tot de helft gekomen! wat ik nog nooit heb meegemaakt op de ditech, en menig ditech'er weet dat dat vrijwel nooit gebeurd.

Dus ik motor af, afgestapt en jahoor... weer gesis! Toen zijn we een stukje gaan lopen met de scooter aan de hand om hem ff te laten afkoelen, en toen rustig tempo naar huis gereden waarbij de temperatuur normaal bleef.

Wat zou het zijn? Slang los bij radiator? radiator lek? resevoir kapot?

Alvast bedankt,

Sebastiaan
 
Ik zou gewoon s kijken of er geen vuil in het systeem zit..n slang die beetje dicht is geslibt..of radiator lamellen krom cq dicht door vuil... en kan ook thermostaat zijn (als deze er in zit) dan verwijder je die gewoon.. suc6
 
denk eerder dat er wat lek is , bij een gemiddelde scooter komt de temp.meter wel over de hellft , pas als ie helemaal bovenaan komt is er wat niet goed.

de thermostaat moet erin blijven zitten , tenzij die stuk is , dan vervangen met een nieuwe. als er al 1 in zit.

maar ga maar uit van een lek oid