koeling probleem

luukdk

Member
ik heb een aerox project gebouwd. setup is: MHR70, Yasuni c21, 28 mm stage 6, v-force 3, standaard ontsteking. nu heb ik deze setup zo goed als perfect afgesteld.

heb net een stukje gereden om hem nog een beetje bij te stellen. maar heb toen tijdens een lang recht stuk vol gas een temperatuur van 97 graden Celsius bereikt. heb de scooter toen laten afkoelen en weer rustig naar huis gereden. er zit een standaard koelsysteem op zonder thermostaat. waardoor kan het komen dat de scooter zo warm word? moet ik een andere radiateur aanschaffen, of een 2e radiateur erbij? wel werkt de waterpomp, en de radiateur wordt ook warm.

zie graag jullie tips tegemoet.

Mvg

Luuk
 
Advertisement - register to remove this

De vraag is of je temperatuur sensor de werkelijkheid weergeeft of een foutieve waarde!

MAW wordt je blokje daadwerkelijk zo heet of scheelt er iets met de meting....
 
Ik heb er een koso temperatuur meter op zitten, een digitale die alleen de temperatuur aangeeft. Hij warmt heel heel geleidelijk op. Is er nog een (goedkope) manier om de werkelijke temperatuur te meten, want heb zelf niet zon infrarood ding
 
Misschien een slechte waterpomp of een verstopte radiator of lucht in het circuit dat er niet erin mag zitten.
 
Ik heb de het systeem al goed ontlucht, en de circulatie is goed, het zou wel kunnen dat er een deel van de radiateur verstopt zit. Hoe kan ik dit testen? Of zal ik een andere radiateur kopen om het hiermee te testen.
 
Beste is de radiator gewoon eens goed door te spoelen... Dan zie je al snel genoeg dat er troep ermee naar buiten komt.

Een andere radiator zou ik zelf alleen kopen als met de oude echt niks meer mee te beginnen is.. Maar dan moet je wel een hoop koel vinnen beschadigd hebben.. Of de radiator is heel erg aan de oude kant.. Doorspoelen kost je overigens niet heel veel..

Met het door spoelen kan je besten de uitlaat kant van de radiator vullen zodat het er weer eruit gaat via de inlaat kant.
 
Back
Top