Koeling probleem

kees

38.8KG 22.2HP 6.83s
Hallo!

Mijn NRG (MWS NRG) evo, hr2, hpi, 28 keihin, etc wordt echt snel warm. Bij het stationair draaien en paar keer aan het gas draaien (niet rijden, +- 2/3 minuten) zit hij al aan de 30/40 graden.. Als ik ga rijden binnen no time aan de 60/70 graden, dit terwijl hij vroeger heel moeilijk warm te krijgen was.

Ik heb doorzichtige koelslangen dus dat is wel makkelijk, ik dacht eerst dat het mijn radiateur was maar die is het dus niet want die heb ik getest en stroomt allemaal gewoon goed door. Dus had alles weer aangesloten en water erin gedaan en scooter gestart, ontlucht en dat gaat allemaal prima. Er zijn nog kleine luchtbelletjes bovenaan de slang bij het cilinder maar denk niet dat deze gevolgen vertoont. Zodra ik een beetje gas draai dan zie ik het water wel stromen, maar als ik veel gas geef stroomt het water niet of zelfs terug :?

Ik heb ook alles los gehaald (tuitje bij de onsteking) en toen scooter gestart en ik zie dan ook het asje te draaien, het is alleen lastig te zien of het harder draait bij meer gas... Zou het kunnen dat de schoep (bijna) zijn grip kwijt is op het asje waardoor hij bij meer gas "slipt" ?

Wie o wie kan me helpen :p

Edit:

Ik was afgelopen zondag overigens aan het rijden, en toen had ik dus ook heel veel problemen met de koeling, hij werd heel snel warm.. dus heel de tijd wachten tot hij weer 35 graden was enzo. Maar op een gegeven moment werd even mijn radiateur warm (ofwel water stroomde goed door) en even later niet meer.. Dat zou dus goed aansluiten op het verhaal hierboven denk ik?

Heb alleen geen zin om me blok uit elkaar te slopen :( maar weinig keus ben ik bang!

Last edited:
Advertisement - register to remove this

die mechanische pomp op pia moetje mee opletten, die moetje niet links losdraaien maar rechts, als je per ongeluk wat te ver hebt doorgedraaid ofso dan pakt het schoepenradje niet meer, zou ff een nieuwe kopen, kosten en tientje ofsow

als je dan tog bezig bent kan je je net zo goed ff en elek pomp halen,
weinig gekloot en is handig ;)

laterz, thinuz

Nou ik heb vanavond al het water eruit laten lopen, en weer water ingeflikkert en toen goed ontlucht en nu doet hij weer :?

Althans na wat rijden / gassen klimt hij langzaam naar de 50 maar het voornaamste is dat de radiateur warm wordt en eerst niet..

Dus het probleem is "opgelost" ik ga denk toch voor de zekerheid die pomp vervangen, zeker als het toch weer terug komt..

Iedereen bedankt :)

Nee die zit er niet in :)
Dacht ik al.

Mja ik kan nu wel zeggen dat het wss niet in je cilinder zit (Gaten zijn iets te groot...tenzij je er bladeren ofzo ingooit), maar dat wou ik al eerder zeggen.

Ik reageerde op een ander draadje @ St.net en toen crashte IE, Alle raampjes die ik open had staan van ST.net werden gesloten:( de rest bleef wel open:| , net maar weer FF gedownload en geinstalleerd (nu nog ff sesionsaver installeren), IE word ik gek van.

Uhhm ja, soms reageer ik en laat ik een raampje open om die grijze massa ff te laten werken (Goede ideeen komen meestal spontaan).

Maar goed, je kunt toch ff aan dat schoepenrad voelen of ie los zit, aan de andere kant zit immers dat riempje enzo, dat zal niet zomaar meedraaien, OK er zal wss meer kracht op staan als ik denk, maar zo erg zal het niet zijn, het zit tenslotte maar knullig in elkaar.

Back