Knipperlichten vivacity 2005

DASIN23

New Member
Goedemorgen, ik heb een probleem met mijn 2005 vivacity, als ik mijn knipperlichten aan zet naar links of rechts maakt niet uit dan blijft hij constant branden ipv dat hij knippert zoals zou moeten, ik heb evt een nieuwe accu liggen... maar ik zou echt niet weten of het misschien aan het relais of de spanningsregelaar kan liggen, of gewoon aan de knipperlichten zelf? hoop dat iemand hier een duidelijk antwoord op kan geven wat ik het beste kan doen!
 
Advertisement - register to remove this

Als de lampjes continue branden kan het volgende aan de hand zijn:
  • Accuspanning te laag maar dat zou je ook moeten merken met elektrisch starten.
  • Slecht contact in de voedingsdraad tussen contactslot en knipperrelais.
  • Slecht contact in de draad tussen knipperrelais en richtingaanwijzerschakelaar.
  • Slecht contact in richtingaanwijzerschakelaar
  • Mottig knipperrelais.
  • Verkeerde lampjes in de knipperlichten gemonteerd (bijvoorbeeld led of lampjes met te weinig wattage)
 
Als de lampjes continue branden kan het volgende aan de hand zijn:
  • Accuspanning te laag maar dat zou je ook moeten merken met elektrisch starten.
  • Slecht contact in de voedingsdraad tussen contactslot en knipperrelais.
  • Slecht contact in de draad tussen knipperrelais en richtingaanwijzerschakelaar.
  • Slecht contact in richtingaanwijzerschakelaar
  • Mottig knipperrelais.
  • Verkeerde lampjes in de knipperlichten gemonteerd (bijvoorbeeld led of lampjes met te weinig wattage)
ja hij doet het af en toe wel, de knipperlichten zijn nog origineel/de e start doet het ook gewoon/en de richtingsaanwijzerschakelaar is ook niet stuk, dus dan misschien een nieuwe knipperrelais bestellen en een spanningsregelaar dan of alleen knipperrelais? wat raad je me aan?
 
Ik raad je aan alles goed na te meten in mijn lijstje want zomaar , op goed geluk, wat onderdelen gaan kopen resulteert meestal in een lege beurs en een niet opgelost probleem.

Spanningsregelaar ligt het zeker niet aan als je de scooter goed elektrisch kunt starten. (MAW, de accu wordt goed geladen)

ja hij doet het af en toe wel
Dan kun je er bijna vanuit gaan dat je knipperrelais ook nog in orde is en dat het probleem te wijten is aan een slecht contact in het elektrisch circuit.
Dus kijk de punten 2,3 en 4 goed na, kijk bovendien of er zich geen vocht/water of oxide bevindt in de tussenliggende connectoren en knipperlichten.
Meet ook alle massadraden van de knipperlichten na tov de min-pool accu.
 
Last edited:
Zou eerst de contacten van alle lampen even schoonmaken.. Kost je geen nieuwe onderdelen, en kan veel goeds doen.

Heb eerder ook eens een slecht contact gehad. Anders even met contact spray inspuiten. Of een fijn schuur papiertje over halen.
 
Zou eerst de contacten van alle lampen even schoonmaken.. Kost je geen nieuwe onderdelen, en kan veel goeds doen.

Heb eerder ook eens een slecht contact gehad. Anders even met contact spray inspuiten. Of een fijn schuur papiertje over halen.
Ja is goed, ga ik dat eerst doen en anders kom ik weer terug hier haha!
 
Ik raad je aan alles goed na te meten in mijn lijstje want zomaar , op goed geluk, wat onderdelen gaan kopen resulteert meestal in een lege beurs en een niet opgelost probleem.

Spanningsregelaar ligt het zeker niet aan als je de scooter goed elektrisch kunt starten. (MAW, de accu wordt goed geladen)


Dan kun je er bijna vanuit gaan dat je knipperrelais ook nog in orde is en dat het probleem te wijten is aan een slecht contact in het elektrisch circuit.
Dus kijk de punten 2,3 en 4 goed na, kijk bovendien of er zich geen vocht/water of oxide bevindt in de tussenliggende connectoren en knipperlichten.
Meet ook alle massadraden van de knipperlichten na tov de min-pool accu.
heb hem vanmiddag ff aangeslingerd toen hij gewoon in de schuur stond, toen deed alles het weer gewoon naar behoren maar als ik ongeveer 30+ km/h reed gister en dan links af ging slaan naar bijv. Rechts bleef me licht dus constant branden gewoon ipv knipperen nu net deden ze het dus wel gewoon weer prima… (wel allemaal bij stilstand dat hij het normaal deed…)
 
Back
Top