Knipperlichten probleem

JDS

Well-Known Member
Betreft piaggio zip 2. Als de scooter draait, knipperen de knipper lichten onregelmatig. Als deze niet draait maar contact aan staat is er geen probleem. Wat heb ik al gedaan; lampjes zijn in orde. Alle stekkers uitgetrokken na gekeken terug aangesloten. Massa losgemaakt wat af geborsteld en terug aangesloten. Battery + en - afgeborsteld ( staal borstel ) enz. Nu weet ik het ff niet meer. Aan wat kan dit liggen?
 
Advertisement - register to remove this

De normaal, niet LED geschikte, knipperrelais zijn belasting afhankelijk.
Als een lampje meer spanning krijgt, trekt hij meer stroom, de reactie van het knipperrelais is dan sneller knipperen.
Wanneer een lampje minder spanning krijgt, trekt het minder stroom, de reactie van het knipperrelais is langzamer knipperen.
Ik denk dat op 1 of andere manier de gelijkspanning van je scooter varieert.
Dus ik zou de spanning bij je knipperrelais eens meten.

Wellicht een slechte accu of slechte verbinding van je accukabels/accuklemmen of een niet goed functionerende spanningsregelaar.

Start de scooter goed elektrisch?
 
Een multi meter heb ik niet. Kan dus niet uitmeten. Ik kan daar ook niet mee werken aangezien ik maar een basis kennis heb in elec. Nu ivm de scooter. Deze start perfect . Nergens problemen buiten de knipperlichten gerekend. Deze scooter is recent en er is nooit aan " geprutst" geweest . Accu is zo goed als nieuw. Accu klemmen ook onder handen genomen en dit is het ook niet. Het knipper relais waar zit dit bij die piaggio scooters? Hangt dit aan de linker zijde van de scooter met 4 elec aansluitingen? Hangt vast met boutje 8. Zo'n plastic bakje onder je spanning regelaar
 
Check ALLE lampjes en stekkers op oxidatie en/of slechte massa.
Voorbeeld: een remlampje met een slechte aansluiting kan invloed hebben op de knippers of de koplamp.
 
Back
Top