Knipperlichten knipperen niet

stijnjo

New Member
Hi, Ik heb een Piaggio zip2000 4t en heb nieuwe knipperlichten/ledjes gekocht, Alles aangesloten zie ik dat de knipperlichten niet knipperen maar constant blijven branden als ik mijn schakelaar omzet.

Ik heb een idee waardoor dit zou kunnen komen, had hiervoor namelijk andere ledjes waarbij het weerstandje niet in de bedrading van de ledjes zaten en dus toen er op laten maken. Bij mijn nieuwe ledjes zitten de weerstandjes in de bedrading van de ledjes en heb ik dus bij elk ledje/knipperlicht 2 weerstandjes. degene die het verste van het ledje zit wordt ook warm. Heb 2 weerstandjes voor weggehaald (elke kant 1) maar geen resultaat en knipperen ze dus nogsteeds niet.
Nu kan het misschien zo zijn dat er achter nog aan beide kanten dubbele zitten. Maar ben bang als ik daar ga kijken en de weerstandjes weg haal dat ze misschien juist wel nodig zijn en het een andere oorzaak hebben dat ze niet knipperen.

Heb niet veel van deze problemen op internet kunnen vinden maar een paar zeggen dat het aan de relais ligt, heb hier verder helemaal geen verstand van maar lijkt me sterk aangezien ik hiervoor ook ledjes had. Mijn vorige ledjes waren Audi flow ledjes en heb nu power1 ledjes...

is er iemand die hier meer van weet en de oorzaak weet?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik begrijp het verhaal van de weerstandjes niet.
Trouwens even ter zijde, jouw scooter heeft geen knipperrelais, de knipperspanning komt uit de spanningsregelaar

Op het schema wat ik vond van een Zip2000 zaten geen ledjes in de knipperlichten maar gewone gloeilampjes.

Is jouw scooter af fabriek al uitgerust met LED-verlichting in de knipperlichten of heb je die zelf later ingebouwd?

Misschien even een foto maken van de oude ledjes en de nieuwe ledjes inclusief de weerstanden, misschien begrijp ik dan wat je bedoelt.
 
Bram,

ik zou inderdaad een eigen draadje aanmaken, wat je nu doet is vergelijkbaar met car-jacking.
Je dwingt iemand te stoppen, pikt z'n auto, jij rijdt verder en de gecarjackte staat in de kou.

Dit is not done op een forum.

Edit:
Eurokit, ik zou ook mijn opmerking over het maken van een eigen draadje verwijderen en niet alleen de post van Bram.
Nu heeft deze entrie kop noch staart en is bovendien niet relevant meer, zeker niet in dit draadje!
 
Last edited:
Back
Top