Knipperlichten knipperen heel snel of niet

freo

New Member
Hoi hoi, ik ben nieuw hier. Ik heb onlangs door dat bij mijn piaggio zip 2022 mijn knipperlichten veel te snel knipperen en soms niet eens reageren wanneer ik het knopje indruk. Nu denk ik dat voor het snel knipperen de oplossing weerstandjes monteren is. Want de lichten zijn voor en achter alpha leds. Ik weet alleen niet wat het probleem is van het niet reageren van het knipperen. Spanningsregelaar? Of toevallig knipperlicht relais?
 
Advertisement - register to remove this

Vraagje wat bedoelen jullie met overbruggen heb het zelfde probleem
Het relais ertussen uit halen , en de twee draden die daaraan zitten , ( 1 vanaf contactslot , en 1 naar schakelaar ) , door verbinden . Heb je een relais met 3 draden , zal er 1 de massa wezen , deze kun je loslaten , en voor de zekerheid isoleren .
 
Helaas zijn de elektrische schema's van de Iget nog steeds niet op het internet te vinden, maar zoals wij uit een ander topic geleerd hebben heeft de Zip iget een witte draad die vanaf het contactslot naar het knipperrelais loopt en een licht blauwe draad die van het knipperrelais naar de richtingaanwijzerschakelaar loopt.
Dus zoals @trabiarie reeds uitlegde, relais eruit halen en bovengenoemde draden (wit en lichtblauw) met elkaar verbinden.

Om de kabelboom niet te beschadigen door de stekkers eraf te knippen en de draden aan elkaar te solderen of met eender welke verbinder te verbinden, kun je het best onderstaand kabeltje maken en daarmee de twee stekkertjes van de witte en lichtblauwe draad doorverbinden.
Kun je dit niet of wil je dit niet, dit kabeltje kun je ook hier kopen: https://www.scooterdiscounter.nl/doorluskabel-piaggio-zip-iget-euro-4-knipperlicht-relais.html
Het best wel even de eventuele blanke connectoren isoleren met een krimpkous of een stukje tape.

1723139548303.png
 
Back
Top