Knipperlichten branden continue, knipperen niet

harold14

New Member
Ik heb een vespa lx50 uit 2008, als ik hem op contact zet dan knipperen de aanwijzers goed, maar zodra ik hem gestart heb en dan het knipperlicht aan zet, zowel rechts als links branden deze continue en niet knipperend. Wat zou dit kunnen zijn en is dit makkelijk op te lossen.
 
Advertisement - register to remove this

Zou een probleem kunnen zijn met de spanningsregelaar.
Het knippersignaal komt bij de lx 50 van de spanningsregelaar vandaan.

Maar het kan even goed een massaprobleem zijn.

Ik zou eens beginnen met meten van de spanning over de accu met enkel het contact aan en daarna met lopende motor.
 
Beste, ik zal komende week er proberen naar te kijken, het rare is dat als hij op contact staat wel goed knippert en met starten niet meer.
Hij zou toch dezelfde spanning doorgeven neem ik aan
 
Dat klopt Harold,

feit is dus wanneer de stator (de spoelen achter je vliegwiel) spanning beginnen op te wekken omdat de motor ronddraait, het mis gaat.
Ik heb gevraagd de spanning over de accu te meten om te kijken of met de laadspanning, lees spanningsregelaar, iets raars gebeurt, je moet ergens beginnen.

Verder staat er nog een tweede optie "massaprobleem" daar kun je/we vervolgens naar kijken.
 
Hallo Harold,

ik had er nog nooit van gehoord en ook nog nooit meegemaakt, dat een slechte bougie de werking van het knipperrelais verstoorde.
Maar wel interessant om te horen en weer iets geleerd.
In ieder geval fijn dat je deze terugkoppeling geeft en veel plezier met je Scoot.
 
Hallo Harold,

ik had er nog nooit van gehoord en ook nog nooit meegemaakt, dat een slechte bougie de werking van het knipperrelais verstoorde.
Maar wel interessant om te horen en weer iets geleerd.
In ieder geval fijn dat je deze terugkoppeling geeft en veel plezier met je Scoot.
Hmm Inderdaad erg bijzonder, ik heb hetzelfde probleem. Misschien ook maar de Bougie vervangen dan..
 
Erg bijzonder is het niet. Een bougie zonder ontstoringsweerstand ( R teken bij bougie codering ) geeft namelijk erg veel ruis af wat je computer kan storen. Let daarom bij het kopen van een nieuwe bougie op het R teken.
 
@Laan ,

heb je misschien andere lampjes in de knipperlichten gedaan waarvan het wattage niet overeen komt met de originele lampjes?

Bijvoorbeeld, gloeilampjes vervangen door LED.
 
Back
Top