This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

knipperlicht

Status
Not open for further replies.

speedfight_kip

scooter chick
hallo!

het linker achterknipperlicht van mijn speedfight doet het niet..
ik heb al geprobeert met een ander lampje erin maar daar lag het niet aan.

mijn vraag is dus: waar ligt het wel aan? en kan ik dit als scooter beginneling zelf maken of liever laten doen(heb gevraagt schijnt 25 euro te kosten hierzo).

9 van de 10 zit het um in een kapot lampje (nu dus niet) of een losgeschoten stekkertje aan de achterkant van je knipperlicht

Het kan ook zijn dat er geen contact gemaakt wordt door roest oid

okee tnx
nu nog kijken hoe ik daarbij ga komen XD

en er is me verteld dat mijn andere knipperlichten veel te snel knipperen..
moet ik hier wat tegen doen en hoe en kan ik het denk je? :')

dat kan dus ook te maken hebben doordat er een contactje loszit, bij mijn Neos is dat ook het geval

je goede knipperlichten gaat sneller knipperen omdat er een defecte is dus als je dat verhelpt is dat snel knipperen weg.

Een knipperlicht werkt in combi met een relais de is heel gevoelig voor juiste wattages. zet je de verkeerde lamp er in dus niet de juiste wattage gaat de lamp sneller of langzamer knipperen ook als er een lamp kapot is of niet aangesloten is knippert de lamp te snel of blijft branden.

In meeste scooters zit een 12v 10 watt lamp in bij een speedfight is dat van het type BA15
En die is bij elke dealer wel te krijgen zowel in blank als oranje.

Grt

De reden waarom je knipperlicht gevoelig is voor het type lampje is:
het werkt met een CONDENSATOR! dus geen relais.
een relais zou je namelijk ook een chip voor moeten hebben om die aan te sturen aangezien je dat niet met de hand wil gaan doen.

heel simpel, verbruikt je lampje meer, dan knippert hij minder vaak dan als je een laag vermogen lampje hebt.

ik wil even het idee wegnemen dat het met een relais werkt. dat is onzin.
voor een relais zou het ook niet uitmaken welk vermogen er aan hangt.
als je daar een tijdschakelaar aan hangt dan verandert er niks namelijk

wooww, das nog lekker nuttig, halfjaar na dato...

verder heb ik nog nooit van een knipperlichtcondensator gehoord, en wel van een knipperlichtRELAIS...

Status
Not open for further replies.