Knipperlicht vespa lx 50 blijft hangen

Royke1976

New Member
Hallo, ik ben nieuw hier en zoek hulp bij het volgende probleem. Wanneer ik mijn Vespa net start en wegrijd dan functioneren mijn knipperlichten normaal. Soms een beetje onregelmatig knipperen. Maar na een paar minuten knipperen ze niet meer bij het inschakelen, maar brandt het betreffende knipperlicht continu.

Wat kan dit zijn?
Dank alvast voor jullie hulp...
 
Advertisement - register to remove this

Voor de hand liggend is:
Oxidatie bij de aansluitingen en de fittingen.
Check ook de aansluiting van de knipperautomaat.

Kabelbreuk is ook een mogelijkheid.
-------------------------------------------------
Minder voor de hand liggend is:
Losse/geoxideerde accupolen (klink raar, maar heb dit zelf gehad)
------------------------------------------------------------------------
Oxidatie is hardnekkig en kan echt overal aanwezig zijn dus succes met het opsporen hiervan !
 
Je knipperspannig voor je richting aanwijzers komt van de spanningsregelaar.

Het zou kunnen dat als deze spanningsregelaar warm wordt, de knipperspanning uit je spanningregelaar niet meer werkt en wellicht laadt je accu ook niet meet op.

Dus mij advies, rijdt met de scooter totdat de knipperlichten niet meer werken en meet dan de accuspanning.
Bij een beetje gas geven moet deze accuspanning stijgen tot een waarde tussen ongeveer 13 a 15 Volt doet hij dit niet is waarschijnlijk je spanningsregelaar defect.
 
Dank voor jullie reacties...

Zal morgen eens kijken naar mogelijke oxidatie.

Helaas ben ik niet zo technisch onderlegd dat ik even de spanning op kan meten.
Via google wel al gevonden dat het de spanningsregelaar kan zijn. Deze zit onder het logo toch?
 
Is het niet gewoon een defect knipperlicht relais?

Bij een vergelijkbaar topic was het de spanningsregelaar wat Sparky ook zegt.
 
Dank jullie weer voor het meedenken.

Ik heb even op google gezocht en ook contact opgenomen met enkele scooteronderdelen sites.
Blijkt dat de vespa lx geen apart knipperlichtrelais heeft. Deze is verwerkt in de spanningsregelaar.

Ga deze een keer bestellen en dan laat ik jullie weten of het hiermee opgelost is.
 
Back
Top