Knipperlicht probleem piaggio zip

Jefferson2312

New Member
Iemand enig idee mijn knipperlichten werken niet! Spanningsregelaar is nieuw
Accu is nieuw
Knipperautomaat op het stuur is nieuw. Kan het een massa probleem zijn ivm corrosie van het oogje op de bout bij de regelaar? Knipperlicht units zijn nieuw en ook de houders en lampjes.

Gr Jeff
 

Attachments

  • 5D62BCC6-51B7-425A-8972-93B8431C737A.jpeg
    5D62BCC6-51B7-425A-8972-93B8431C737A.jpeg
    215.3 KB · Views: 26
Advertisement - register to remove this

Ook al zou er iets schelen met de spanningsregelaar, de knipperlichten moeten altijd functioneren via de accu.

Jefferson2312 said:
Knipperautomaat op het stuur is nieuw.

Wat bedoel je hiermee????
 
Last edited:
Ook al zou er iets schelen met de spanningsregelaar, de knipperlichten moeten altijd functioneren via de accu.



Wat bedoel je hiermee????
Ook al zou er iets schelen met de spanningsregelaar, de knipperlichten moeten altijd functioneren via de accu.



Wat bedoel je hiermee????


het schakelaartje op het stuur link recht en uit.



Misschien een domme vraag maar als er een lampje van me knipperlicht kapot is doet dat niks het van me knipperlichten?
 
Als een lampje defect is dan brandt dit lampje uiteraard niet, het andere lampje van dezelfde richting moet dan wel werken.

Ik heb geen goed schema van de zip maar op het schema dat ik gevonden heb op internet staat dat de knipperspanning van de zip afkomstig is van de spanningsregelaar.

De kleur van de draad die daar vertrekt is blauw/zwart van kleur, tenminste op mijn schema.

Daar zou je een knipperspanning moeten meten.

By the way, mijn opmerking in bijdrage 2 kun je vergeten, dit is niet van toepassing op scooters met knipperspanning die uit de spanningsregelaar komt!
 
Hoe zou ik dat kunnen meten met een multimate? ben wat dat betreft echt een leek in elektra spanningsregelaar is nieuw dus lijkt me dat er gewoon knipperspanning op zit. Kan het aan de massa liggen die zit er boven en een beetje gecoordeerd
 
Lijkt mij dat je een relais hebt voor je knipperlichten, waarschijnlijk is die slecht meestal door corrosie, bevind zich vaak bij je teller unit of achter je voorkap
 
Back
Top