Knipperlicht probleem aerox

Status
Not open for further replies.

Jurgenj14

New Member
Hallo leden
Ik heb dus een probleem met mijn knipperlichten.
Alle knipperlichten knipperen niet maar blijven branden en zowel links als rechts doen het alleen als ik de knipperlichten naar rechts heen schakel. Als ik hem naar links doe heb ik ook nergens spanning.
Ik heb vervangen knipperlicht relais. Slechte kabels. En knipperlicht schakelaar
 
Advertisement - register to remove this

Probeer eens de kabels van rechts en links te veranderen dus gewoon omdraaien ook bij je knipperlicht op het stuur handvat verwisselen
 
Jurgen,

je verhaal is me niet helemaal duidelijk, wellicht even de post aanpassen.
Tot "blijven branden" snap ik het maar wat erna komt is, voor mij althans,, confuus...

Elektriciteit is een exact vak wat een exacte beschrijving van het probleem behoeft.
 
Het is ook een raar probleem.
Zal het wel even iets duidelijk maken.
Als ik de schakelaar naar rechts heen doe gaan alle knipperlicht lampen branden dat is dus links+rechts.
Als ik de schakelaar naar links heen doe heb ik nergens spanning.
Hoop dat het zo iets duidelijker is
 
Ik denk dat je probleem in de raw-schakelaar zit.
Even de connector van de schakelaar-cluster van je linkerhandvat opzoeken en afkoppelen daarna met een multimeter meten of deze schakelaar goed schakelt.

Schakelaar naar links, je moet alleen contact meten tussen de bruin/witte en de donker bruine draad .
Schakelaar naar rechts, je moet alleen contact meten tussen de bruin/witte en de donker groene draad .
Schakelaar in het midden, de bruin/witte draad mag geen contact maken met de donker bruine draad noch met de donker groene draad.
 
Als ik de RAW schakelaar naar echts doe heb ik op alle 3 de kabels spanning.
Als ik de RAW schakelaar naar links doe heb ik alleen spanning op de bruin witte
Post automatically merged:

Oh en de RAW schakelaar zit er net een paar dagen op
 
Oh en de RAW schakelaar zit er net een paar dagen op

Was fijn geweest als je dit eerder had vermeld!

Had je precies ditzelfde probleem ook voordat je de schakelaar gewisseld hebt of is er een andere reden geweest om de schakelaar te vervangen?

Heb je de hele schakelaar-cluster, inclusief de schakelaar voor de claxon gewisseld of heb je alleen het binnenwerk van de raw-schakelaar gewisseld?

Was de schakelaar/schakelaar-cluster origineel voor de Aerox of was dit een universeel aftermarket ding?

Zat op de schakelaar/schakelaar-cluster een originele en passende connector en komen de kleuren van de draden van de oude en nieuwe overeen of heb je zelf een oplossing bedacht om deze aan te sluiten?
 
Had precies hetzelfde probleem hiervoor met een orginele deze was bij de RAW schakelaar wat groen/blauw geoxideerd dus het leek me toen dag die kapot was.
Heb toen een complete RAW schakelaar gekocht nieuw deze is wel aftermarket en nu heeft die nog steeds hetzelfde probleem.
Zit tevens ook een nieuw RAW relais op
Post automatically merged:

De kleuren komen allemaal netjes overheen
 
Lijkt erop dat de linker en rechter knipperlichten op één of andere manier met elkaar gekoppeld zijn als de raw-schakelaar in de rechter stand staat, dan zou ik dit ook verwachten als de raw-schakelaar in de linker stand staat echter dit is, zoals ik het begrepen heb, niet het geval.

Ik neem aan dat de knipperlichten het ooit wel goed hebben gedaan toen deze scooter in jouw bezit was of heb je de scooter zo gekocht?
 
Last edited:
@YoloBearUnited,

ik zie je bent redelijk nieuw op dit forum, maar toch al een aantal draadjes gestart.
Ik heb ze niet allemaal gelezen en eventueel bestudeert, maar ik zie wel een aantal keren je knipperlichten in de titel terugkomen.

Nu "kaap" je het draadje van @Jurgenj14 van een half jaartje terug.
Dit is niet gebruikelijk op een forum, beter je eigen draadje maken maken dan blijft alles schoon en overzichtelijk.

Ik denk dat de oplossing van jouw probleem zit in de RAW-schakelaar echter voor je geld gaat uitgeven beter eerst meten want zomaar componenten vervangen zonder exact te weten of ze ook daadwerkelijk defect/slecht zijn kan in de papieren lopen.

Lees mijn post #5 en voer deze metingen uit.
Je multimeter staat daarbij op het laagste Ohm bereik met de zwarte meetdraad in de com-aansluiting en de rode meetdraad in de V- en Ohm-aansluiting.

De weerstand die je meet mag niet hoger zijn dan 0,2 a 0,3 Ohm. (eigenlijk moet deze nagenoeg 0,00 zijn maar multimeters wijken altijd een beetje af)

Dezelfde metingen kun je nog eens uitvoeren bij de schakelaar zelf dan krijg je een indruk of het in de schakelaar zelf zit of in de draden en/of connector van je schakelaar-cluster.
 
@Sparky ik zal mijn voorgaande berichten even verwijderen, maar het probleem doet zich alsnog voor.. De kabels hebben de correcte weerstand en de stuurschakelaar is ook helemaal in orde.

Zou het probleem erin kunnen zitten dat ik geen dasboard heb omdat ik een sportstuur heb? Of zou de spanningsregelaar en/ of knipperlicht relais hier iets mee te maken kunnen hebben?
 
@Sparky ik zal mijn voorgaande berichten even verwijderen, maar het probleem doet zich alsnog voor..
@YoloBearUnited ,

nu wordt het nog meer onoverzichtelijk.
In mijn post #12 ben ik nu een vraag aan het beantwoorden die er niet meer staat en kan niet meer teruglezen wat nu exact jouw probleem was want ik help meerdere mensen tegelijk.

Druk even op de knop report onder aan één van je post, meldt de moderator om alles na post #12 te verwijderen en start een nieuw draadje.
Schilder hierin je probleem opnieuw en vermeld wat jezelf al gedaan hebt en om welke scooter het gaat.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top