Knipperlicht Kymco Agility 50 vervangen

Pauluspolder

New Member
Het zou zo simpel moeten zijn, een lampje vervangen... maar ik kom er niet uit. Ook nergens te vinden op internet. Wie heeft een stappenplan voor het vervangen van mijn Kymco achterknipperlampje. Let op: mijn type scooter heeft géén schroefjes in het plexiglas. Vermoedelijk moet ik via de buddy of moet er een paneel worden losgeklikt. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Alvast bedankt voor je reactie! Paul5F1E0164-E5BA-4A2C-BE88-685CA3FBAFBA.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Paul,

Een lampje vervangen is inderdaad zo simpel... Niemand zal hier een stappenplan voor (hoeven) maken.
In de tijd dat je hier je bericht had getypt had je ook even wat kappen kunnen verwijderen want op deze manier komt het over van zoeken jullie het even lekker voor me uit?
 
Zo is het zeker niet bedoeld want Enig idee wat ik al allemaal heb losgeschroefd? En nee, misschien is niet iedereen even handig als u bent.
Post automatically merged:

Maar bedankt so far, het gaat dus inderdaad om het verwijderen van kappen. Opvallend genoeg, en ik heb echt lang gezocht, kan ik daar geen instructiefilmpjes bij vinden!
vriendelijke groet,
paul
 
Last edited:
Begrijp me niet verkeerd, maar je hoeft echt niet handig te zijn om een aantal kappen te verwijderen of een lampje te vervangen. Als je nou erbij had gezet wat je allemaal had losgeschroefd zoals het ook gevraagd word hier op het forum...

En nogmaals, niemand zal een instructie filmpje of stappen plan hiervoor maken omdat niemand het nodig heeft. We hebben het hier niet over een cilinder vervangen maar echt over een lampje vervangen. Als dat al niet lukt kan je hem misschien beter naar een monteur brengen.

Moeilijk is het in ieder geval echt niet. Even de kappen eraf en je ziet zo waar je moet zijn.

Als je in zuid Limburg woont wil ik je er best mee helpen.
 
Aardig aangeboden Enterprise, bedankt, maar daar zit ik 200km vandaan haha, en ik mag niet rijden zonder werkende knipperlicht , (en ik heb geen sneeuwbanden)
en ik moet je zeggen: ik heb sneller een cylinder vervangen of klepjes gesteld ( van mijn oude Honda C310 die in de schuur staat ), dan met dat harde plastic te moeten werken.
Tot nu heb de heb de zijschroeven losgehad, mijn bagagekoffee erafgehaald, de hele seat verwijderd, uren gegoogled, werkplaatshandboeken bestudeerd enz zonder enig resultaat.
Heel concreet wordt mijn vraag dus nu: hoe krijg ik die kappen los of weet iemand een stappenplan of een instructiefilmpje want ik heb echt géén idee !
 
Het zou zo simpel moeten zijn, een lampje vervangen... maar ik kom er niet uit. Ook nergens te vinden op internet. Wie heeft een stappenplan voor het vervangen van mijn Kymco achterknipperlampje. Let op: mijn type scooter heeft géén schroefjes in het plexiglas. Vermoedelijk moet ik via de buddy of moet er een paneel worden losgeklikt. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Alvast bedankt voor je reactie! PaulView attachment 59462
Ik zou idd ook eerst beginnen met de kappen los te halen zoals enterprise al zij.
Het heeft geen zin om het hier op het forum te vragen alsje nog bijna niks hebt bekeken dan kun je hem even goed naar een scooterzaak brengen die lossen het op 10minutjes op voor je.
(wat ik zou doen)
aalseerst de koffer eraf halen,dan biginnen met de buddy en zijkappen dan kunje normaal gezien aansluiten van het glas zien endan simpelweg gewoon vervangen en alles terug monteren.
 
Ik heb een Vivacity gehad. Dit is natuurlijk een totaal andere scooter maar daar zat het glas/plastic van het achterlicht geklemd tussen de 2 zijkappen. Één van deze losschroeven en dan klik je het er zo tussenuit.
Ik weet niet hoe het bij deze Kymco zit. Ik heb nu een Kymco Sento en dat is een rond glaasje met een schroef. Lekker makkelijk.
Kijk dus eens naar een van de zijkappen.
 
@Pauluspolder

9 van de 10x moet de helmbak verwijderd worden.
Om deze te verwijderen moeten vaak ook de zijkappen los gemaakt worden.
Daarna kan je bij het achterlicht en de knippers komen.
Het is een kwestie van proberen en doen !
 
Allemaal dank voor de reacties. Ik heb 6 jaar Agility gereden en sinds 1 jaar een PeopleS. En, stom stom, dáár was het lampje van stuk, (en dus niet van de Agilty) Een stuk lastiger te verhelpen dan bij de Agility, dat wel . Uiteindelijk maar naar de dealer gebracht. De bedrading was ook niet meer goed, had ik zelf nooit kunnen bedenken. Afijn, probleem opgelost en alles doet het weer !
 
Back
Top