knipperlicht indicator

kaleknakker

New Member
Hallo
ik heb een zip uit 2016
hij moet omgekerd worden van snor naar brommer
hij is helemaal in orde gemaaakt voor de keuring maar krijg 1 ding niet aan de praat.
Het knipperlicht lampje bij de kilometerteller.
Ik heb het bolletje al vervangen
de cockpit al vervangen
hij doet het nog steeds niet.
mijn vraag is:
weet iemand een oplossing?
bvb een nieuwe draad trekken?
w elke kleur is het en waar gaat hij heen in de scooter?

weet iemand van de rdw hem gekeurd omdat de knipperlichtindicator niet werkt?
dan is het helemaal makkelijk
of heeft iemand nog een geniaal idee om zich zorgen te maken dat hij tijdelijk gaat doen voor de keuring
alvast beadnt!!

Advertisement - register to remove this

Op het schema van de 2-takt staat maar 1 lampje getekend, op het schema van de 4-takt staan er 2 getekend.
Heb jij maar 1 lampje voor de knipperlichten of 2 lampjes voor de knipperlichten in je cockpit?
Doen beide richtingen het niet of alleen 1 richting?
Het je het lampje in de cocpit vervangen door een gloeilampje of een led-lampje?

Even de multimeter erbij nemen en meten of de roze draad van het linker knipperlicht, verbinding maakt tussen de cockpit connector en beide linker knipperlichten.

Daarna meten of de blauw/witte draad van het rechter knipperlicht, verbinding maakt tussen de cockpit connector en beide rechter knipperlichten.

Beide metingen uitvoeren met de multimeter op het laagste Ohm-bereik en met de zwarte meetkabel in de com-aansluiting van de meter en de rode meetkabel in de aansluitbus met het Ohmega-tekentje naast (= een soort hoefijzertje met een krulletje aan de uiteindes).

Back