Knipper lichten links voor en achter doent het niet

Zea

New Member
Hallo iedereen. Ik heb een probleem met mijn piaggio zip 4 takt. Mijn linker kniperlicht en achter knipper licht (smoke) doen het niet meer ze waren vrijwel nieuw en tijdens het verwisselen van kappen deden ze het in 1 keer niet meer het was eerst alleen links achter maar al gauw kwam links voor er bij. ik heb alle draden nagekeken met het filmpje van vol gas met joey en alles zat correct. Mijn dag rij verlichting doet het wel gewoon en mijn rechter kant van de knipperlicht ook. Ik heb al een nieuwe spanningsregelaar er in gedaan maar niks verandert. hij start gewoon met elektrische start . Ook heb ik bij de stuur kap het draadje gecheckt van de bevestiging van je schakelaar die zat ook goed . Help aub
 
Advertisement - register to remove this

Sorry maar dan ben je helaas slachtoffer geworden van DMP. Nooit iets kopen van hun. Tegenwoordig is de gy6 kwalitatief nog beter dan hun onderdelen.
 
Dus je denkt dat het niet aan iets anders ligt maar de lampjes zelf? Het is alleen de linker kant en eerst deed alles het toen links achter niet toen links voor
 
Hi Zea,

als 1 kant het wel doet en de andere kant niet, is toch een teken dat het probleem in de bedrading zit of in de schakelaar.

Spanningsregelaar zou inderdaad alleen verdacht zijn als beide zijden het niet zouden doen want daar komt immers het knippersignaal vandaan maar omdat één zijde het wel doet is dit uitgesloten.

Een andere conclusie is dat het knippersignaal wel tot aan de schakelaar komt anders zouden beide zijden het niet doen.

Een verdere conclusie is omdat beide knipperlichten het niet doen zowel achter als voor is een defect in de knipperlichten zelf, bijna verwaarloosbaar want het zou wel heel toevallig zijn als beide units tegelijkertijd defect raken, tenzij er iets heel vreemds gebeurd is

Het beste is om er een testlampje of een multimeter bij te nemen.
Alle bedrading en connectoren na te kijken/meten.
 
Met een multimeter kan je veel meten.
Of het lampje kapot is en of er spanning op de fitting aanwezig is.
Meet de spanning ook even bij draaiende motor en gas geven, of hij niet te hoog word.
 
Of als test even de linker unit aansluiten aan de rechter kant, als deze het dan wel doet ligt het inderdaad aan de units zelf maar gezien ze het beide niet doen lijkt me dit onwaarschijnlijk dat beide units tegelijkertijd defect raken, tenzij het wel erg grote brol is.
 
Bedrading zit zeker weten goed. Heb dit ge hecht meten moet ik dan maar even doen.
Post automatically merged:

Bedrading is goed ga nog even meten
 
Last edited:
Vandaag gemeten links achter was goed maar knipperlicht was stuk draad er uit maar ja dat heb je met dmp links voor is nog steeds een mysterie want toen ik de binnenkap er af hield deed hij in 1 keer weer dus opgelost bedankt iedereen
 
Dat de stekker los is gekomen ligt eerder aan de stekker zelf of degene die hem gemonteerd heeft. Beste kan je hem dan weer met een tang wat dichtknijpen zodat hij wat strakker over het pieletje zit
 
Back
Top