Knipper lichten, claxon en electrische start

PeugeotTKR50cc

New Member
Hallo,
Ik heb een Peugeot TKR uit 1997.

Laatst zou ik m'n vriendin ophalen en toen ik vertrok deed ik m'n scooter aan met de elektrische start. Toen ik eenmaal bij haar was wou ik m'n scooter weer aan doen en m'n elektrische start maakte een klik geluid en werkte niet. 1 keer kicken en hij deed het weer.
 
Advertisement - register to remove this

Mogelijke oorzaken:
Startmotor defect of blijft hangen.
Spanningsregelaar defect of geoxideerd.
Accu defect of de polen geoxideerd.
Zekering(en) nagekeken ?

Zelf heb ik wel eens startproblemen gehad en toen was oxidatie bij het achterlicht de boosdoener.
Raar... maar waar !

Succes met je speurtocht...
 
Last edited:
Het contact van het startrelais kan ook verbrand zijn.

Dit kun je controleren door de twee dikke draden bij het startrelais door te verbinden(startrelais=dat ding wat klikt als je op de startknop drukt)
Begint bij het doorverbinden je startmotor te draaien dan is je startrelias defect en moet dit vervangen worden.

PS, jouw probleem ligt niet bij het achterlicht anders zou het startrelais niet klikken bij het drukken van de startknop.
 
Ik denk dat TS de titel heeft aangepast, ik zie ineens dat de knipperlichten en claxon het ook niet meer doen dus ik vermoed dat het startrelais nu ook niet meer klikt.

Dus hoogst waarschijnlijk is tijdens de zoektocht inderdaad de zekering geknapt zoals Deven0172 ook al opmerkte.
 
Back
Top