Knallen uit uitlaat?!

Mees S

New Member
Als ik met mijn scooter rijd komt er een grote knal uit de uitlaat en volgens een vriend van mij komt dat omdat er teveel brandstof de uitlaat in gaat, als ik een onbegrensde cdi koop lost dat het probleem op?
 
Advertisement - register to remove this

Om deze knallen weg te krijgen kun je proberen om de kleppen te stellen en heel eventueel een kleine sproeier. Maar ik verwacht dat het met kleppenstellen al zo goed als weg is.

Welke uitlaat heb je op welke scooter?
 
Ooh 2 takt, dan is het inderdaad een heel ander verhaal.
vergeet het verhaal van de kleppenstellen, ik ging er namelijk vanuit dat het een 4 takt zou zijn.

Hoe is het met de bougie? Is deze recent vervangen? Anders zou dit de eerste stap kunnen zijn.

Hoe is het probleem ontstaan? Sinds wanneer is je uitlaat gaan knallen?

Als er teveel benzine de uitlaat in zou gaan dan betekent dit in principe dat de sproeier gewoon te groot is.
 
De bougie is net iets donkerder dan koffie bruin dus daar zal het hoogswarschijnlijk niet aan liggen, eerst liep de scooter niet stationair en viel die snel uit dus heb er sproeier maat 70 ingezet (met 50cc snel cilinder) en heb de brandstof naald op zijn rijkste gezet nu loopt de scooter goed stationaire maar komt er een harde knal uit de uitlaat. Heb er verder nog een nieuwe brandstof pomp op gezet andere variorolletjes en andere andetr trek veertjes (die te licht zijn dus nog vervangen worden).
 
Spie van het vliegwiel niet gebroken. Misschien ontsteekt die wel te vroeg als de uitlaat poort nog open is.
 
Kan het geen valse lucht zijn die je nu hebt proberen op te lossen door hem extreem rijk te zetten? Anders zou ik ook naar de bougie/massa gaan kijken. Als je de bougie niet meet met voeler maat, kun je niet zien of deze nog goed is.
 
Back
Top