Knallen uit uitlaat en niet vooruit komen..

Leviathan

Well-Known Member
Nja mijn gila 74cc @ mijn rs had gat in zuiger dus toen maar mijn Sr weer gaan opbouwen had nog nieuwe S6R 70cc lc mina hor. Yas R enz. liggen nu dus in elkaar trok wheelies maar als ik langvolgas ging viel hij ff dood en bij de 100 / 110 @ Teller ook was met mn Mhr 70 ook al..net alsof hij niet meer ontsteekt is met 17.5mm carb en met 19mm ook.. en verschillende sproeiers, luchtfitlers, bougie's & bougiedoppen.. maar hij begon laatst steeds slechter te lopen kwam nauwelijks nog vooruit! nja kwam thuis van mijn werk laatste 100 meter kwam hij gewoon niet meer vooruit en bij volgas knallen uit mijn uitlaat..

nu pakte ik dus een kabel van 8mm dik! van kaal stuk frame naar blok helpt geen flikker.. dat leek me toch wel goed genoeg als massadraad om te testen:p

En hij schokte ook heel erg op t laatst toen ie nog klein beetje ree bij het wegrijden.. zou 't kunnen zijn dat mijn Spie niet goed zit? of ontsteking gewoon rot:p probleem is alleen dat ik mijn vliegwieltrekker kwijt ben heb nog 3 mina hor blokken met ontsteking mja :p

Setup is trouwens

Stage 6 Racing 70cc Lc
19mm DO
Power 1 Vario
Hebo Kevlar V-snaar
Hebo Verstelbaare Koppeling
Mhr Rhq krukas
Hebo membraan
Yasuni R
Orginele ontsteking
 
Advertisement - register to remove this

heb geduld kerel?
mensen die hier antwoord geven zitten niet elke minuut te kijken ofzo..

zit je blok goed in elkaar?
geen valse lucht bij je membraam, spruitstuk, carterhelfden of voetpakking.. ?
 
Letterlijk knallen uit je uitlaat ?
Dat hab ik ook bij me DR70 / Yasuni R / 21m kwam dus door dat mijn mensel niet goed was. Maar toen ik die goed had gemaakt dacht ik, bleek het aan me ontsteking te liggen.

Toen een andere ontsteking getest en deed het nog steeds.. toen een binnenrotor geplaatst en het was weg :p

Dus het kan aan veel dingen liggen :+
 
heb geduld kerel?
mensen die hier antwoord geven zitten niet elke minuut te kijken ofzo..

zit je blok goed in elkaar?
geen valse lucht bij je membraam, spruitstuk, carterhelfden of voetpakking.. ?
Ik heb geduld had alleen eigenlijk nog niet mijn vraag gesteld:p

blok zit goed in elkaar heb 200km+ mee gereden trok autowheelies en kon bij de 60 nog wel op mijn achterwiel trekken had superveel koppel..'t heeft niks met mn blok te maken dat zit wel goed..

krukaslagers lijkt me ook sterk daardoor gaat hij geen knallen geven maar las vaker dat bij iemand z'n spie niet goed zat daardoor stoten / ratel gaf net alsof je krukaslagers niet goed zaten maar weet niet meer of hij dan ook slecht liep verder
 
Letterlijk knallen uit je uitlaat ?
Dat hab ik ook bij me DR70 / Yasuni R / 21m kwam dus door dat mijn mensel niet goed was. Maar toen ik die goed had gemaakt dacht ik, bleek het aan me ontsteking te liggen.

Toen een andere ontsteking getest en deed het nog steeds.. toen een binnenrotor geplaatst en het was weg :p

Dus het kan aan veel dingen liggen :+
Echt knallen ja om van te schrikken:p heb ook wel eens plofjes gehad bij mn athena 70cc racing maar toen was de massadraad niet goed maar nu zijn het gewoon knallen x|
 
dit lijkt mij gewoon een veel te arm mengsel..

verder is lang volgas geven ook gewoon slecht...
nja lang volgas was niet eens 20sec:p want dan zat ie sowieso wel aan de 100 :p kon alleen maar heel ff volgas.. alleen te arm mengsel.. 'k heb alles al geprobeerd en ik heb nog nooit van gehoord en meegemaakt dat je daardoor knallen uit je uitlaat krijgt? en neem ook aan dat je mengsel van lucht benzine bedoel? :p
 
20 seconden vind ik toch al lang , ik persoonlijk rijdt eigenlijk nooit volgas omdat ik weet dat het slecht is.

als een scooter te arm staat kan ie wel degelijk goed knallen , dit omdat het aandeel zuurstof te groot is waardoor het mengsel TE explosief word.

komt zeer vaak voor bij scooters die te arm staan..
 
20 seconden vind ik toch al lang , ik persoonlijk rijdt eigenlijk nooit volgas omdat ik weet dat het slecht is.

als een scooter te arm staat kan ie wel degelijk goed knallen , dit omdat het aandeel zuurstof te groot is waardoor het mengsel TE explosief word.

komt zeer vaak voor bij scooters die te arm staan..
Mja ik heb mn orgineele filter erop..verschillende powerfilter geprobeerd ook en heb ook al sproeier 94 t/m 115 ofzo geprobeerd en een 17.5mm carb en 19mm.. heb ook nog wel 20.5mm.. en bougiekleur is eigenlijk ook gewoon goed weet niet wat ik dan nog meer ken doen hoor.. en 20 sec haal ik niet eens ook rij met deze scooter ook niet volgas bijna nja paar sec misschien omdat die dan moeilijk gaat doen en sowieso 'k vind scooters maar troep omdat t nooit lang heel blijft:p
 
bougiekleur kun je niks van opaan nu...

scooters blijven normaal wel gewoon heel , dat jij zo'n ding niet goed kunt maken moet je niet op de scooter afschuiven...
Nouja m'n eerste brommer was een aprilia rs en was uiteindelijk 19,5pk en bleef altijd lopen en inhouden dee ik nooit:p nooit vastloper gehad en heb nu ondertussen al velen cilinders voor mina hor. gehad.. zelfs mn orgineele cilinder naaide vast:p en voor de rest trilt alles wel los wat vast zit zelfs mijn tapeinden telkens waardoor mn tapeinden uiteindelijk niet eens meer vast konden maargoed..

Ontsteking is eraf, maar wou gelijk ook even carb, spruitstuk & membraan schoonmaken.. wou eerst ff kijken welke sproeier erin zat draai vlotterbakkie eraf en benzine bleeft maar lopen ofwel die benzinekraan stopt niet met lopen wat dus wel altijd wasx| dat vat ik even niet hoe dat nou weer kan:p ?


En bougiekleur was toen hij nog wel aardig goed ree nog gewoon goeie kleur..
 
Je zuiger zit gewoon ondersteboven, of niet?

(de zuigerpoorten dus richting de uitlaatpoort, waardoor onverbrand mengsel door de uitlaatpoort vliegt en in je uitlaat ontbrand door de hitte, waar dus die knallen vandaan komen..)

Ik heb er ervaring mee..


Maar hoe wil je dat nou krijgen als je scooter te arm loopt. Dan is al het mengsel al verbrand in de cilinder.
Waar haal je dan benzine vandaan? Lijkt mij nergens (mits ontstekingsprobleem), tenzij lucht explosief is.

Vind ik mijn theorie er beter bij passen :).

Haal je cilinder eraf en kijk of het pijltje op de kop van de zuiger naar beneden wijst. Wijst ie naar boven dan zit ie verkeerd. ( Hij rijdt toch niet :p en zover ik lees heb je daar niet eens gekeken.)
 
Nouja m'n eerste brommer was een aprilia rs en was uiteindelijk 19,5pk en bleef altijd lopen en inhouden dee ik nooit:p nooit vastloper gehad en heb nu ondertussen al velen cilinders voor mina hor. gehad.. zelfs mn orgineele cilinder naaide vast:p en voor de rest trilt alles wel los wat vast zit zelfs mijn tapeinden telkens waardoor mn tapeinden uiteindelijk niet eens meer vast konden maargoed..

Ontsteking is eraf, maar wou gelijk ook even carb, spruitstuk & membraan schoonmaken.. wou eerst ff kijken welke sproeier erin zat draai vlotterbakkie eraf en benzine bleeft maar lopen ofwel die benzinekraan stopt niet met lopen wat dus wel altijd wasx| dat vat ik even niet hoe dat nou weer kan:p ?


En bougiekleur was toen hij nog wel aardig goed ree nog gewoon goeie kleur..


als je std cilinder al vast loopt......

moet ik nog meer zeggen ? 8P

je tapeinden ? die verneuk je zelf gewoon...

als je scooter trilt heb je iets niet goed in elkaar zitten..

verder is je vacuumkraan gewoon kapot , dat maakt verder niks uit , daardoor zal ie normaal lopen..
 
als je std cilinder al vast loopt......

moet ik nog meer zeggen ? 8P

je tapeinden ? die verneuk je zelf gewoon...

als je scooter trilt heb je iets niet goed in elkaar zitten..

verder is je vacuumkraan gewoon kapot , dat maakt verder niks uit , daardoor zal ie normaal lopen..
M'n std cilinder liep vast na 8k km kreeg gewoon olie etc en was helemaal orgineel liep 65 / 70 en met die athena 70cc die los trilde tenminste de tapeinden scooter trilde helemaal niks meer dan andere met een 70cc.. dat lag gewoon aan't blok heb nu ander blok en daarbij is het niet nl;)

Ik had trouwens ook weer geprobeerd sproeier 90 t/m 120 en luchtfilters en ander membraan geprobeerd ook loopt met grotere sproeier alleen maar kut en had ook ori luchtfilter rubber wat smaller gemaakt ringetje erin maar dan kreeg hij weer te weinig lucht ..maarja ga de ontsteking toch maar wisselen en kijken wat hij dan doet..

hij loopt nu af en toe wel maarja komt moeilijk vooruit en klinkt ook niet zoals het moet en nog steeds ploffen/knallen
 
M'n std cilinder liep vast na 8k km kreeg gewoon olie etc en was helemaal orgineel liep 65 / 70 en met die athena 70cc die los trilde tenminste de tapeinden scooter trilde helemaal niks meer dan andere met een 70cc.. dat lag gewoon aan't blok heb nu ander blok en daarbij is het niet nl;)

Ik had trouwens ook weer geprobeerd sproeier 90 t/m 120 en luchtfilters en ander membraan geprobeerd ook loopt met grotere sproeier alleen maar kut en had ook ori luchtfilter rubber wat smaller gemaakt ringetje erin maar dan kreeg hij weer te weinig lucht ..maarja ga de ontsteking toch maar wisselen en kijken wat hij dan doet..

hij loopt nu af en toe wel maarja komt moeilijk vooruit en klinkt ook niet zoals het moet en nog steeds ploffen/knallen


een std cilinder (en welke dan ook) loopt niet zomaar vast , dat heeft een oorzaak , en die oorzaak heeft altijd direct of indirect wat te maken met degene die het in elkaar zet..

een tapeind trilt niet los , is dat wel zo is het draad slecht , dat zou je moeten merken bij montage van een cilinder.

en dit kun je ook heel simpel weer repareren.
 
Back
Top