knallaroo

jullie hebben allemaal gelijk in bepaalde zin:p
en ik ga het subframe nog netjes afwerken en zorgen dat hij stevig genoeg is,
en buisveer is nit krom;) kijk maar schaduw

ik heb mijn setupje thuis liggen!:D
alleen een minpunt,.. de cil heeft geen vlinderpoort!! flinke tegenslag dus.

ik ga hem eerst testen, en later een andere cilinder kopen.

volgende bestelling:
-hpi adapter voor peugeot/ wallaroo
-ophoogplaatje voor minarelli membraan

en nog een probleem:
de zuigerpen is 10 mm maar mijn krukas is voor een 12mm pen, zijn er naaldlagers die dit kunnen opvullen??
 
Beter straal je alles en maak je het ff schoon. Dit ziet er natuurlijk niet uit :X. Het idee is leuk, maar de uitwerking kan stukken beter. En dan zeg ik dat nog heel netjes.
 
Die zijn er wel, maar beter haal je een pen12 zuiger.

ja idd,
maar dan denk ik toch dat ik liever die stage 6 verkoop en gelijk een mhr koop. voordat ik weer geld in een nieuwe zuiger ga steken.
Die stage 6 cilinder is zoieso al niet behoorlijk snel dus zal toch vervangen moeten worden.

of natuurlijk zo'n naaldlager;) dat zal wss toch niet zoveel kosten.
weet iemand waar je die kunt halen? dan moet ik natuurlijk wel eentje hebben die past in de binnendiagmeter van wallaroo small-end.
 
Ow je hebt al zo'n frot 15mm smallend. Originele wallaroo krukas zit erin? dan heb je een 15x15x10 lager nodig, die bestaan geloof ik wel. even naar de lagerboer

gr
 
Als ik jou was zou ik maar eerst ff wat geld in je rijwielgedeelte stoppen. Zorg eerst dat je het veilig hebt en ga dan pas met je vermogen bezig ;)

succes ermee
 
Als ik jou was zou ik maar eerst ff wat geld in je rijwielgedeelte stoppen. Zorg eerst dat je het veilig hebt en ga dan pas met je vermogen bezig ;)

succes ermee

bij mij gaat het juist andersom;)
het moet natuurlijk wel veilig zijn, ik ga er nog aan werken.

UPDATE 21-1-2008

leuke spullen(waarvan de helft zeker weer de deur uit gaat)
001po3.jpg

De stage 6 cilinder, blijkt maar een pro te zijn.. niet snel genoeg dus:p ik ga hem mischien nog testen maar dan moet ik even een ander naaldlager regelen.
002ak0.jpg

stage 6 stickervelletje:
007ug8.jpg

binnenboeker: (tekoop 120e incl nieuwe lichtspoel!, of teruil tegen wallaroo hpi)
015rd0.jpg

(kon het niet laten om een foto te maken:p:p )
018hv7.jpg

radje met reservoir:
020iy3.jpg

carterkap :
021tg4.jpg


binnenkort maar eens kijken hoe ik die rad ga plaatsen(gaat onder framebuis hangen, niet voorop)
 
UPDATE 23-1-2009

Vandaag blokje gereviseerd!:D
Had revisiesetje voor peugeot fox besteld maar de lagers kwamen niet overeen, dus naar lagerboer geweest voor een goes setje (30 euri:|)

alles is heel soepel gegaan, en hoop zaterdag (morgen) voor de eerste keer dit ding aan te trappen!!:p


homebeun wig:p met ori spruitstuk, tot ik 24mm heb die in me dmp spruit past
002xy6.jpg

Voor de volgende keer, carters tunen:p
004na5.jpg

lagertjes
005ly0.jpg

kickkapje ook gespoten:
006tl5.jpg

Blokje met cil en carb:
007ve9.jpg

Malossi vario erin (heb stuk carter aan de binnekant ervoor moeten weghakken omdat hij ander te groot was ;)
011kf8.jpg

Minarelli vario en wallaroo vario, zoek het verschil :p
014gl6.jpg

minarelli poulie en wallaroo poulie :p
015rj5.jpg

dmp verdraaibaar spruitstuk:
016wo2.jpg

voetpakkingen :) ophogen die handel!
017sk1.jpg
 
Last edited:
beun gehalte ligt nog erg hoog! waarom heb je in het ene carter wel de booster aangepast en bij de andere (nog) niet bijvoorbeeld. en je rijd nog niet met een volle wangen krukas? dit zijn allemaal puntjes die de prestaties onderuit halen.

succes ermee
 
en ik denk dat je door die spoelers in je carter nog problemen kan krijgen want het ziet eruit alsof er allemaal stukjes kunnen afbreken. wig = beun maar het werkt:) enne dat van die tapeindjes heb je wel netjes gedaan.
 
Dat er nog 9 pk uit dit ding kwam dat verbaast me wel. Het ziet er in elk geval al iets beter uit als in het begin. Kzou zeggen maak er iets moois van, en gooi er een S6 racing onder met dat oude blok van fabe ;).
 
eindelijk weer is reacties!:p

kevin, hoe wist je dat ik had gebankt? ik heb trouwens een score van 9,8 pk gehaald met stage 6 pro (ovale poort) en een slecht afgestelde hpi.

zaterdag ga ik de pro verkopen, en ga ik op zoek naar een racing(vlinder):D, en gelijk maar eens zoeken naar een c16!

Van het weekend gaat het blok ook helemaal uit elkaar en als ik dan een s6 racing heb liggen pas ik de carters hierop aan;) daarna nog maar eens banken!

btw, ik heb tot nu toe een totaal van 300 euro in de wallaroo gestoken!, incl benz kosten en alles!:p
 
Ik was een uurtje na jou bij Van hove, en die had het er over. Ben is benieuwd wat je dan uit die S6 racing gaat halen. Schroef volgende keer wel je HPI vast he :p.
 
gebruik jij nu gewone draadstangen ?? en gaje het blok zo frezen of gaje de krukas er nog een keer uithalen...
leuk dat er ng eens een walla word gedaan
grtz
 
gebruik jij nu gewone draadstangen ?? en gaje het blok zo frezen of gaje de krukas er nog een keer uithalen...
leuk dat er ng eens een walla word gedaan
grtz

Ja ik gebruik gewoon normale daadeindes, dit werkt ook prima, doe het ook vaker bij andere brommers.
Ik ga het blok niet affrezen, hij is zoieso te laag dus dan moet ik er niet meer vanaf halen;) er zitten nu 5 voetpakkingen tussen en zuiger komt mooi tot boven!:)

Komend weekend gaat blokje helemaal uit elkaar.

Morgen hopelijk c16 en stage 6 racing kopen. Dan kan ik komend weekend de spoelgangen bewerken voor de cilinder, en dan blazen!:D en evt volgende week banken :)
 
Back
Top