Km Teller Nrg Power werkt niet

Hallo wereld,
Na een lang lang traject van vakantie, mislukte revisie en toch maar naar de bromboer sturen, heb ik vandaag mijn Nrg power DD eindelijk terug. Kappen erop gezet en klaar om de puntjes op de i te zetten qua afstelling. Alleen een klein probleempje, mijn km teller werkt oppeens niet meer. Het dashboard werkt nog, maar hij geeft aan dat ik altijd 0km/h ga. Waar zou dit aan kunnen liggen? Er is niets aan de voorkant gedaan, en na de revisie deed deze het oppeens niet meer. Gewoon toeval of kan dit met elkaar te maken hebben.
 
Advertisement - register to remove this

Jouw scooter heeft geen mechanische kabel maar een elektronische Hall-sensor.

Is de connector niet losgeschoten?

Wil je eraan meten lees hieronder verder.

De Hall-sensor heeft 3 draden, 2 voor de voeding (groen/zwart en blauw) en 1 voor het signaal (rood).

Tussen de groen/zwarte en de blauwe draden moet je, als de scooter op contact staat, een constante gelijkspanning meten.
Tussen de groen/zwarte en de rode draden moet je, als de scooter op contact staat en je aan het wiel draait, een pulserende gelijkspanning meten.

De frequentie van de pulstrein is uiteraard afhankelijk van de rotatiesnelheid van het wiel.
 
Jouw scooter heeft geen mechanische kabel maar een elektronische Hall-sensor.

Is de connector niet losgeschoten?

Wil je eraan meten lees hieronder verder.

De Hall-sensor heeft 3 draden, 2 voor de voeding (groen/zwart en blauw) en 1 voor het signaal (rood).

Tussen de groen/zwarte en de blauwe draden moet je, als de scooter op contact staat, een constante gelijkspanning meten.
Tussen de groen/zwarte en de rode draden moet je, als de scooter op contact staat en je aan het wiel draait, een pulserende gelijkspanning meten.

De frequentie van de pulstrein is uiteraard afhankelijk van de rotatiesnelheid van het wiel.
Ah bedankt, ik zal hier morgen even naar kijken. Verder heb ik nog een klein vraagje waar jij mij vast ook goed kan helpen. Mijn startmotor draait goed, maar start mijn Nrg niet. Hij start wel met 1 kick. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
 
Kijk de massa van je motorblok na.
Als deze enige weerstand heeft en niet bijna gelijk aan 0 Ohm zal, wanneer je de startmotor gebruikt en er loopt een grotere stroom over deze massaverbinding, het potentiaal van de blokmassa stijgen en dit kan van invloed zijn op je ontsteking (vonk).
Dit omdat je ontsteek-spoel en vooral je pickup-spoel aan deze zelfde blokmassa hangen.

Je zou dit ook even kunnen testen door te controleren of je nog een goeie vonk hebt als je de elektrische starter gebruikt.
 
Back
Top