Klote ouders

Drunkenmunkey

Well-Known Member
Hallow beste mensen,

Kheb nogal een probleempje met mijn ouders, kheb een onbegrensde runner sp uit 2000, en heb een nieuwe Bidalot S2 gekocht incl. leovicie 4.7 gr rollers en een malossi trekveren setje.......nu mag ik van m'n ouders dit er absoluut niet onder gooien.....mag wel, maar dan mag ik niet meer rijden. Verders zit er sinds een week een nieuwe cilinder op mijn runner, nadat ie naar de klote dealer was geweest, een zogenaamde DSP cilinder?????? kent iemand iets van deze cilinder??? Nu heb ik dus de keuze...of cil laten tunen...of 17.5 mm carb? wat zouden jullie doen? hebben jullie misschien nog andere suggesties en eventuele ideeen voor de setup zonder m'n ouders het zien????

Advertisement - register to remove this

ja er zit net een weekje een 50cc cilindertje op...gaat 85 teller...dus een beetje zonde he om er weer een nieuwe 70 op te gooien........ik wil 95 op de teller gaan......80 echt km duzzzzz.

Btw ik denk dat een dr70 bv erg weinig zin op std runner heeft.

Originally posted by Slo DowN
miss. een nieuw/2ehands laagtoerig 70cctje kopen. Dan ga je ook sneller, maar ik weet niet of die op std runner uitlaat kan.

hoe hard wil je eigenlijk gaan?

waarom zou dat niet passen :?

shijt gewoon er onder hangen 8)

ander een leuke 70cc laagtoerid (lees: DR, polini giet, malossi giet) en 17.5mm en dan je std uitlaat zal je zeker harder geen dan alleen andere uitlaat

Mar als ik gewoon een 17.5 mm DO koop voor 55 euro @ scootparts.nl ofzo haal ik dan die 90-95 teller wel?!!! als dat zou zo zijn is het prima....heeft het btw nog gevolgen voor slijtage etc etc? heb je misschien een ideetje voor de sproeier e.d. ????

zet er een prop in, laat ze rijden en zeg dat het voor de looks is :)

Paar weekjes later bij een vriend oid, desnoods bij mij thuis (Schijndal is wel eindje rijden :) ) Die prop er weer uit en afstellen...

Als je een beetje kunt afstellen kun jij de 80 wel halen als je een snelle piaggio cilinder hebt, icm de standaard onbegrensde uitlaat. Iedere scooter is dan wel anders, maar een maat van me haalde de 80 er wel mee in ieder geval... En anders, tjah die 17,5 mm zal wel wat extra top opleveren maar niet zo veel hoor. Andere uitlaat is op deze setup een betere optie, of inderdaad een 70cc eronder leggen.

Wat je ook kan doen is een andere vario nemen, helpt bij piaggio natuurlijk ook wel, maar niet zo heel gek veel, maar wel duidelijk beter. Bijvoorbeeld hebo, of malossi.

succes ermee...

grtz Arthur

Waarom zou DR70 geen zin hebben? Het is niet veel langzamer als andere gietijzeren cilinders hoor, volgens mij merk je het niet eens. Ik zou gewoon een andere cilinder zetten, en misschien een SitoPlus uitlaat, gaat net ff sneller als je originele, en er zit weinig verschil in hoe 't ding eruit ziet. Die DR70 kan je trouwens ook nog laten tunen, maar dan loopt ie dus wel meer toeren, en daar weet die uitlaat geen raad mee, dus die knijpt alleen je vermogen.

Originally posted by erwinski
zet er een prop in, laat ze rijden en zeg dat het voor de looks is :)

Paar weekjes later bij een vriend oid, desnoods bij mij thuis (Schijndal is wel eindje rijden :) ) Die prop er weer uit en afstellen...

Echt weer een Erwin idee, maar misschien werkt het wel. Alleen wel jammer als je pa op eens weer wil rijden, en dan in 1 keer met 80 over de weg schiet.:p :rolleyes:

hey ff voor de duidelijkheid: Mijn pa is wel dom maar weet WEL wat een dr 70 is.........hij ziet keek nl een maand geleden ook al op m'n cil of hij nog origineel was..........dus die dr kan nie....bovendien haalt ie al 75 echte km's dus die 80 gaat ie wel halen met een beetje meer lucht en benzine denk ik......mar wat is nu echt het effect als ik een 17.5 mm koop en hem gewoon goed afstel (het max uit de 17.5 haal) alle begrenzing is al uit mijn scoot........en btw een pia koppeling en vario is toch al goed en er liggen al iets lichtere rollers in!!!!!! alvast bedankt

Originally posted by hebo-aeroxje
Als je een beetje kunt afstellen kun jij de 80 wel halen als je een snelle piaggio cilinder hebt, icm de standaard onbegrensde uitlaat. Iedere scooter is dan wel anders, maar een maat van me haalde de 80 er wel mee in ieder geval... En anders, tjah die 17,5 mm zal wel wat extra top opleveren maar niet zo veel hoor. Andere uitlaat is op deze setup een betere optie, of inderdaad een 70cc eronder leggen.

Wat je ook kan doen is een andere vario nemen, helpt bij piaggio natuurlijk ook wel, maar niet zo heel gek veel, maar wel duidelijk beter. Bijvoorbeeld hebo, of malossi.

succes ermee...

grtz Arthur

Een maat van mij had ook een renner...met een snelle pia cilinder.
Hij reedt alleen met een ander uitlaatje 105 op teller.
Ik reed met standaard pia poep cilinder ongeveer 80.

Back