"klik"

Viper Aeroxx

Well-Known Member
Ik heb ook probleem met me Elek start.Maar dan bij Aerox
Remhendel indrukken achterlicht brandt.
start knop indrukken en remhendel en je hoort "klik"
En als je die knop steeds indrukt hoor je steeds weer "klik" dat geluid komt weg onder dicht bij me accu
Wat is dan het probleem ?
 
Advertisement - register to remove this

accu mischien bijna helemaal leeg en dus alleen nog kracht om het relais te laten schakelen.
en niet genoeg power om de startmotor te laten draaien
want als het relais klik zegt switch hij nog naar het andere contact.
laad eerst de accu op zou ik zeggen werkt het dan nog niet kijk dan of het kabelbreuk is of iets dergelijks.
is het dat ook niet dan zou ik nog een andere relais probren.
suc6 er mee :P
 
@aerox 5384
ik zou begine van af de stroom bron de accu dus dan laad je hem op is het dat niet kun je het uitsluiten +het relais werk zo als ik begrijp want anders zegt hij geen klik
@
viper aerox
hoe fel brande je achter lich heel fel zo als nor maal of zwak ?
 
@aerox 5384
ik zou begine van af de stroom bron de accu dus dan laad je hem op is het dat niet kun je het uitsluiten +het relais werk zo als ik begrijp want anders zegt hij geen klik
@
viper aerox
hoe fel brande je achter lich heel fel zo als nor maal of zwak ?

Het is echt niet zo dat als een realis zijn contcaten aantrekt (en dus klik zegt) dat de contacten ook effectief doorverbonden zijn!

Ik heb er al een hoop weten falen.
Zolang het stoplicht fel blijft branden is de batterij zeker nog in orde (tijdens het elek starten)

Maar het kan ook idd de kabel zijn die vanaf de relay naar de starter gaat die stuk is.

BTW een accu is een spanningsbron (moest het een stroombrom zijn had je waarschijnlijk al veel schade aan je elek!) en zou je ook geen zekering nodig moeten hebben.
 
de startmotor kan ook gewoon kapot zijn of vastzitten ,dan "klikt" ie ook wel..

als de massa niet aangesloten is doet ie ook niks omdat het stroomcircuit dan niet is doorverbonden ;)
 
de startmotor kan ook gewoon kapot zijn of vastzitten ,dan "klikt" ie ook wel..

als de massa niet aangesloten is doet ie ook niks omdat het stroomcircuit dan niet is doorverbonden ;)

Als de startmotor geblokeerd zit, zal je een enorme stroom wegtrekken, en zal je stoplicht ook zeer flauw beginnen branden.

Als de massa niet goed zit, zal hij ook idd enkel 'klik' zeggen.
Als de koolstofborstels van de starter stuk zijn heb je dit ook natuurlijk.

Ik test het altijd als volgt uit:
Ik neem een draad (even dik als die naar de starter gaat) en houd die tegen de + van de batterij en dan naar het uitgaand contact (naar de starter) van de relay, als hij dan elek start is de relay zeker stuk, anders even verder zoeken.

Je kan ook gewoon de startrelay uitrekken en de 2 (dikke rode) draden doorverbinden (met een dikke draad natuurlijk). Doet natuurlijk juist hetzelfde.
 
Back
Top