Klepspeling Kymco people s snor

funcard66

New Member
Ik heb mijn kleppen bijgesteld op de waardes 00,5 in en 0,1 uit,alleen toen tikken die heel erg,dus weer bijgesteld naar 00,8 in en 00,8 uit helaas geen verbetering. Heb hem nou gesteld naar 00,5 in en 00,6 uit,dat is al een stuk beter bij stationair lopen alleen bij als ik toeren maak dan hoor ik hem weer tikken. Dus mijn vraag is kan ik hem nog wat krapper zetten of is de oorzaak wat anders. Alle informatie is welkom
 
Advertisement - register to remove this

hoi funcard,

tikkende kleppen kan ook veroorzaakt worden door vuil of te weinig olie.
De richtlijnen hierboven vermeld zijn slechts richtlijnen en dat betekend niet dat het ook de juiste klepspeling voor jouw scooter is.
Heb je recent iets vervangen of waarom ben je de kleppen aan het stellen (Denk aan beurt)?

Tikkende kleppen tijdens het maken van toeren kan ook duiden op een kapotte/niet goed functionerende ketting spanner en als je echt pech hebt kan het zelfs zijn dat je de lagers hoort.
 
Ik heb inderdaad de kleppen gesteld met een beurt,had daarvoor geen last van de kleppen, en inderdaad ook de olie vernieuwd,weet niet meer precies hoeveel maar komt iets boven de peilstok,neem aan dat de peilstok klopt? Kettingspanner nog na gekeken,werkt volgens mij gewoon,ketting was niet slap.

En bij lage toeren hoor ik de kleppen niet en bij hogere toeren.juist te meer, want krapper kan je ze haast niet stellen.

En Sparky, wat bedoel jij? De waardes wat ik van de importeur heb gehad waren in 00,8 en uit ook 00,8. De dealer had waardes van in 00,5 en uit 0,1 en word ook het meest gebruikt bij de Kymco people s wat ik hoorde.

Type foutje uit bedoel ik 0,10
 
Last edited:
Blijkt niet te kloppen, boek is van 2005 eerste people s is in 2006 uitgekomen.

Deze waardes word ook niet gebruikt, importeur gaf zelf al waardes van in 0,08 en uit 0,08 en de dealer in 0,05 uit 0,10
 
Je kan in de link het hele topic lezen.
Daar geven kymco rijders aan wat voor hun het beste was.
Zo te lezen hebben ze allemaal andere maten van de kleppen stelling.
Dus voor jou misschien dan ook daartussen in zitten of diverse settings proberen.
Anders is er misschien bij jou meer aan de hand.
 
Je kan in de link het hele topic lezen.
Daar geven kymco rijders aan wat voor hun het beste was.
Zo te lezen hebben ze allemaal andere maten van de kleppen stelling.
Dus voor jou misschien dan ook daartussen in zitten of diverse settings proberen.
Anders is er misschien bij jou meer aan de hand.

Heb daar inderdaad ook gelezen,ben daar ook lid van het forum, zal nog wat instellingen proberen of anders maar kijken of er iets anders aan de hand is.
Post automatically merged:

Heb je wel de kettingspanner uitgenomen, ontspannen en weer aangebracht zodat hij zichzelf spant?
Groet

Wel eruit gehaald maar niet ontspannen,zal dat eens proberen, bedankt.
 
Je had last van tikken nadat je de kleppen had gesteld. Dus dan lijkt het erop dat je daar toch iets niet goed hebt gedaan. En of je nou 0,04 of 0,08 of 0,1 neemt, echt tikken zou je dan sowieso niet moeten krijgen. Dus vraag ik me af of je het wel goed hebt gedaan. Best een precisie karweitje. Misschien toch even een goede video bekijken? Welke voelermaten gebruik je?
 
Je had last van tikken nadat je de kleppen had gesteld. Dus dan lijkt het erop dat je daar toch iets niet goed hebt gedaan. En of je nou 0,04 of 0,08 of 0,1 neemt, echt tikken zou je dan sowieso niet moeten krijgen. Dus vraag ik me af of je het wel goed hebt gedaan. Best een precisie karweitje. Misschien toch even een goede video bekijken? Welke voelermaten gebruik je?

Heb het opnieuw weer bijgesteld op de waardes 0,05 in en uit 0,10 en nou haast geen last meer van tikken,nadat ik ook de snaar heb vervangen en alles nog is nagelopen. En ik gebruik een voelermaat voor kleppen te stellen.
 
Back
Top