Kleppen gestelt

marcelMHR rox

Well-Known Member
Goeiedag, heb onlangs me kleppen gestelt van me zip 4t 2 klepper, uit 0,15 en in 0,10, sinsdien rijd ie wat stugger voor me gevoel en draait ie wat meer toeren dan normaal? Weet niet of dit normaal is, zit een 80cc malossi onder
 
Advertisement - register to remove this

Marcel, er staat te arm niet te warm, als de klepspeling ruimer staat, staat de inlaatpoort minder lang open, dit impliceert een lagere vullingsgraad van de cilinder.
Bovendien rijdt je nu met een 80cc en is de klepspeling die je vindt in het service manual van de 50cc, niet meer van toepassing.
 
Staat nu op 0,10 in en uit, motor reageert iets agressiever, vanuit stilstand nog wel een dipje zou dit komen door me luchtfilter waar het rubber tutje uit is?
 
Staat nu op 0,10 in en uit, motor reageert iets agressiever, vanuit stilstand nog wel een dipje zou dit komen door me luchtfilter waar het rubber tutje uit is?
Daar kom je maar op 1 manier achter ;) maar het is zeker mogelijk.
Dat tuutje had volgens mij wel een enigsinds positieve werking dmv vacuum, dacht ik.
Ergens valse lucht lijkt me dan ook niet gek wanneer de luchtschroef niks doet.
 
Daar kom je maar op 1 manier achter ;) maar het is zeker mogelijk.

Ergens valse lucht lijkt me dan ook niet gek wanneer de luchtschroef niks doet.
Zou alleen niet weten waar, heb rondom het spruitstuk carb etc met remreiniger gespoten, geen reactie, keeringen ook niet anders moet ik lekkage hebben
 
Sinds de kleppen zijn gestelt en ik de orginele snaar heb terug gezet, trekt ie wat beter op vanuit stilstand, maar hij draait voor me gevoel meer toeren dan daarvoor en is iets agressiever
 
Sinds de kleppen zijn gestelt en ik de orginele snaar heb terug gezet, trekt ie wat beter op vanuit stilstand, maar hij draait voor me gevoel meer toeren dan daarvoor en is iets agressiever
Ik herken dat eigenlijk wel. Mag van mij wel weer wat rustiger denk dat ik weer een gram of 0,7 erbij doe.
 
Daar kom je maar op 1 manier achter ;) maar het is zeker mogelijk.

Ergens valse lucht lijkt me dan ook niet gek wanneer de luchtschroef niks doet.
heb vandaag me vliegwiel vervangen voor eentje die afgedraait is dus lichter is samen met een vervroegings spietje erop gezet, en de keering nagekeken aan die kant maar zag geen lekkage, hoogstenst een beetje lagervet waarmee ie destijds gemonteerd is, maar niks kwa olie
 
Back
Top