Jaapie-1990
New Member
Beste,
Vorig jaar scooter gekocht uit bouwjaar 21 een chinees replica ding, trok niet heel super.
Kleppen gesteld, en uiteindelijk nieuwe cilinder en kop opgezet omdat een klep de zuiger heeft geraakt wel een 70 cc met grotere injector.
Afgelopen zondag tijdens rijden in eens alle compressie weg nu uit elkaar gehaald en blijkt dat een klep afgebroken is en door mn zuiger gedrukt.
Klepspelling was 15 heb m 4 x gemeten na vervangen van cilinder en dat heeft nog eens 1000 km gehad.
Iemand idee waarom die klep afgebroken is, toch te warm? of is 70 cc voor injectie te veel, of moet de uitlaat speling op 20 staan.
Vorig jaar scooter gekocht uit bouwjaar 21 een chinees replica ding, trok niet heel super.
Kleppen gesteld, en uiteindelijk nieuwe cilinder en kop opgezet omdat een klep de zuiger heeft geraakt wel een 70 cc met grotere injector.
Afgelopen zondag tijdens rijden in eens alle compressie weg nu uit elkaar gehaald en blijkt dat een klep afgebroken is en door mn zuiger gedrukt.
Klepspelling was 15 heb m 4 x gemeten na vervangen van cilinder en dat heeft nog eens 1000 km gehad.
Iemand idee waarom die klep afgebroken is, toch te warm? of is 70 cc voor injectie te veel, of moet de uitlaat speling op 20 staan.