Ok. dat helpt om te zien. Maar helemaal scherp op de klepschotels is ie nou ook weer niet. Probeer andere invalshoek van licht en positie.
- zien we hier de uitlaatklep die vastzit in zijn klepgeleider?
- de andere klep, inlaat, lijkt dicht te zitten, maar ook wat te wijken richting de kijker. Sluit ie goed? Blaas eens in het inlaatkanaal. Hij lijkt wel krom te zijn, en aan een kant wel te sluiten en aan de andere kant niet. Kan aan de foto liggen..
- is deze foto met of zonder de nokkenas erin genomen?
- is de uitlaatklep eruit te krijgen? Hoe ziet de steel eruit? Hoe ziet de klepgeleider er van binnen uit? is de klep gangbaar te maken door de klepsteel op te schuren?
- je hebt een kop met lange kleppen. Hoort daar een andere nokkenas bij, dan bij de korte kleppen kop?
- Misschien weet jij dat Arie: heeft de 50 cc een andere timing dan de 70 cc? En dus een andere nokkenas?
Balen. Heb je een vliegwieltrekker?
1 Achter vliegwiel en eerste carterdeel rechterzijde zit jouw oliepompje. Hierop zit een plastig tandwiel. Wordt die aangedreven door krukas? Tip; Onder oliepomp zitten twee afdichtringen en twee van de drie boutjes zijn korter.
2 gaat de olie vrij door de voetpakkingen? Heb je echt niet per ongeluk pasbus (3 foute mogelijkheden!) geplaatst in de linker boven draadeind? Hier gaat olie doorheen.
3 heb je de leestekens op de tuimelaarbevestiging ondersteboven? Hier zit het laatste stukje oliekanaal namelijk.
Nee volgens mij zijn de nokkenassen gelijk , alleen het verschil zit in de klep bruggen , maar voor deze , zijn volgens jaapie-1900 alleen lange kleppen , en heeft hij een nieuwe kop gekocht , neem aan dat daar ook de brug bijzat , en misschien de nokkenas ook.
Lijkt mij toch eerder dat er iets fout gaat bij de timing , en daardoor de klep beschadigd. Dat een klep tegen de veerdruk in open blijft staan , kan alleen maar bij een beschadiging klepsteel/ geleider , of de klep is inderdaad krom . Jaap heb je de trekkende kant van de ketting strak gehouden , en toen de spanner gemonteerd , en met de hand , het vliegwiel , zonder bougie een paar keer rond gedraaid , en geen weerstand gevoeld ? En daarna de timing gecontroleerd ? En ook gekeken als de zuiger op bdp staat , het merkteken op het vliegwiel overeen komt , met de T.
Verder zou ik zeker de punten van Harr nakijken , alhoewel je zegt dat toen je hem nieuw kreeg de klep al niet dicht wou , eigenlijk had je hem toen al niet moeten monteren.
als een klep met speling is afgesteld en niet sluit, zit dat in de geleiding. bij een oudere motor soms door kool- of lakafzetting (uit benzine)
heb je bij de nieuwe kop alles lekker dik in de olie gezet voor je het monteerde en ging rijden? zo niet kunnen er nu al vreetsporen in je geleider en/of op je klepsteel staan waardoor hij blijft hangen.
Balen. Heb je een vliegwieltrekker?
1 Achter vliegwiel en eerste carterdeel rechterzijde zit jouw oliepompje. Hierop zit een plastig tandwiel. Wordt die aangedreven door krukas? Tip; Onder oliepomp zitten twee afdichtringen en twee van de drie boutjes zijn korter.
2 gaat de olie vrij door de voetpakkingen? Heb je echt niet per ongeluk pasbus (3 foute mogelijkheden!) geplaatst in de linker boven draadeind? Hier gaat olie doorheen.
Nee volgens mij zijn de nokkenassen gelijk , alleen het verschil zit in de klep bruggen , maar voor deze , zijn volgens jaapie-1900 alleen lange kleppen , en heeft hij een nieuwe kop gekocht , neem aan dat daar ook de brug bijzat , en misschien de nokkenas ook.
Lijkt mij toch eerder dat er iets fout gaat bij de timing , en daardoor de klep beschadigd. Dat een klep tegen de veerdruk in open blijft staan , kan alleen maar bij een beschadiging klepsteel/ geleider , of de klep is inderdaad krom .
Jaap heb je de trekkende kant van de ketting strak gehouden , en toen de spanner gemonteerd , en met de hand , het vliegwiel , zonder bougie een paar keer rond gedraaid , en geen weerstand gevoeld ? En daarna de timing gecontroleerd ? En ook gekeken als de zuiger op bdp staat , het merkteken op het vliegwiel overeen komt , met de T.
Jaa die staat op T met markering dan staat de zuiger op zn verste punt, en dan heeft hij net compressie slag gegeven meen ik.
Ketting los markering goed zetten, ketting op nokkenas leggen. alles vastdraaien. dan kettingspannen afstellen de kleppen, en paar keer rond draaien. voelt compressie en hoort de lucht wegpomen naar uitlaat.
Verder zou ik zeker de punten van Harr nakijken , alhoewel je zegt dat toen je hem nieuw kreeg de klep al niet dicht wou , eigenlijk had je hem toen al niet moeten monteren.
Klopt, met klein tikje schoot hij terug dus dacht zal wel meevallen, en door compressie wel terug geduwd worden maar helaas.
Nu nieuwe geinstalleerd, weer alles eraf en op gezet en getimed. starte direct, alleen weinig vermogen en komt niet boven 30 uit. dus vrees er voor.
- de andere klep, inlaat, lijkt dicht te zitten, maar ook wat te wijken richting de kijker. Sluit ie goed? Blaas eens in het inlaatkanaal. Hij lijkt wel krom te zijn, en aan een kant wel te sluiten en aan de andere kant niet. Kan aan de foto liggen..
- is de uitlaatklep eruit te krijgen? Hoe ziet de steel eruit? Hoe ziet de klepgeleider er van binnen uit? is de klep gangbaar te maken door de klepsteel op te schuren?
Dat is een terechte vraag, maar de injector is vergoot dus meer brandstof en lucht en uitlaat wordt gemeten door de lambdasonde en op basis daar van bijgestuurd nog eens
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.