Klemmend geluid voorwiel

Aerox-owner

Well-Known Member
Hoi ik heb een klemmend geluid bij me voorwiel (denk dat het daar vandaan komt)als ik uitrol rond de 15-25 km per uur ook als ik gas geef en bij deze snelheidk om hoor ik het geluid onder de 15 of boven de 25 hoor ik het niet meer het geluid onstond nadat ik iemand na school bracht die 10 kg zwaarder was dan mij ik heb ook als een paar keer flink goed geremt dacht dat me remschijven mischien konde klemmen maar het is geen piep en het remmen heeft niks geholpen wat kan ik heir aan doen ?
EDIT: HIER EEN LINK NAAR HET GELUID HEB HET OPGENOMEN https://www.dropbox.com/s/dw23nkx7ujwmk0d/raar geluid voorkant scootere.mp3?dl=0
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zo te horen zijn de remblokken aan vervanging toe? Heb je daar al naar gekeken?
Ben naar me dealer geweest rn natuurlijk als je bij de dealer komt is t geluid weg maar de dealer heeft paar keer flink hard geremd zei dat t wss vuil was tussen me remblokken ik rij ook elke dag 25 km waar gebouwd wordt door modder en zand dus dat zou kunne en op terug weg hoorde ik niks meer maar voor int vervolg mochte me remblokken idd aan vervanging toe zijn merk ik dat behalve geluid en kan ik dat ergens aan zien ?
 
Kan het zijn dat je schijf misschien krom getrokken is? Ivm met hogere belasting mbt het remmen, in combinatie met een hete schijf door een plas water gereden?
Anders lijkt het idd op remblokken waar vuil tussen zit, of misschien je remklauw, die niet goed functioneert, waarbij de zuiger misschien niet volledig terug getrokken word. Dit kan ook door ophoping van vuil komen.
In het ergste geval zal de remklauw gereviseerd, of vervangen moeten worden
 
Kan het zijn dat je schijf misschien krom getrokken is? Ivm met hogere belasting mbt het remmen, in combinatie met een hete schijf door een plas water gereden?
Anders lijkt het idd op remblokken waar vuil tussen zit, of misschien je remklauw, die niet goed functioneert, waarbij de zuiger misschien niet volledig terug getrokken word. Dit kan ook door ophoping van vuil komen.
In het ergste geval zal de remklauw gereviseerd, of vervangen moeten worden
Vanochtend ff met de compressor tussen me remblokken geblazen en tot nu toe hoor ik niks meer maar ik ga vanavond weer een eind rijden en morgen ook dus ik kijk het even aan bedankt voor de reactie
 
Stel dat er een steentje tussen je remblokken en je klauw heeft gezeten. Dan gaat je blok ook niet helemaal terug waardoor ie aanloopt. Mooi om te horen dat et probleem momenteel ff verholpen is.
 
Stel dat er een steentje tussen je remblokken en je klauw heeft gezeten. Dan gaat je blok ook niet helemaal terug waardoor ie aanloopt. Mooi om te horen dat et probleem momenteel ff verholpen is.
T is er weer hoor echt een k*t geluid k word er gek van enige manier waarop ik t kan checken ? Of miss kan oplossen ? Want naar de dealer kan sws pas dinsdag en dan ben ik hem weer een dag kwijt want natuurlijk als ik daar aankom ist weg
 
Stel dat er een steentje tussen je remblokken en je klauw heeft gezeten. Dan gaat je blok ook niet helemaal terug waardoor ie aanloopt. Mooi om te horen dat et probleem momenteel ff verholpen is.


Ik heb verder getest het zijn niet de remblokken en niet me wiel lagers
Wat ik met me stomme hoofd er niet bij heb verteld is dat ik de dag ervoor een nieuwe vario erin heb laten zetten zodat die harder gaat t geluid kan dus makkelijk daardoor komen is dit te demmen en kan dit kwaad ?
 
Als je denkt dat het daar weg komt. Kan het misschien de starterkrans, of een verkeerd afgestelde koppeling zijn. Anders zou ik et ook niet weten. Normaal mag er geen klemmend geluid uit komen
 
Als je denkt dat het daar weg komt. Kan het misschien de starterkrans, of een verkeerd afgestelde koppeling zijn. Anders zou ik et ook niet weten. Normaal mag er geen klemmend geluid uit komen
ik ben wellicht iets onduidelijk geweest met het maken van dit onderwerp omdat ik het toen voor het eerst hoorde nu ik het geluid 3 volle dagen gehord hebt is het meer fluiten/gieren
 
Back
Top