Kleine vraagjes topic (NON-scooter related)

Status
Not open for further replies.
deef said:
mijn vraag luid:waarom heeft een hond een natte neus ??

Omdat die de hele tijd met een neus aan het ruiken zijn, en vaak tijdens het eten enzo met heen kop omlaag hangeee, makkelijke
 
meer vragen als antwoorden maare een hond heb een natte neus omdat het een gevoelig punt is en daar mee nam zijn reukvermogen toe dacht ik en als ze neus droog is ie ziek
 
Ill_Bill said:
Omdat die de hele tijd met een neus aan het ruiken zijn, en vaak tijdens het eten enzo met heen kop omlaag hangeee, makkelijke

volgende vraag: Als ik de hele tijd MET ME NEUS ruik, en onder het eten met me kop omlaag hang krijg ik ook een natte neus?
 
Ill_Bill said:
Omdat die de hele tijd met een neus aan het ruiken zijn, en vaak tijdens het eten enzo met heen kop omlaag hangeee, makkelijke


en waarom als een hond ziek is is tie droog dan houd tie ze kop toch niet omhoog ofzo :L :p
 
air2air said:
volgende vraag: Als ik de hele tijd MET ME NEUS ruik, en onder het eten met me kop omlaag hang krijg ik ook een natte neus?

Shitt gaat toch nergens meer over, we hebben over een hond. Dat je eige ermee vergelijkt.
 
ook 2 en ik heb al een demo game gewoonen en bijna een aerox er staat op dat laatste plaatje van die gele lange poten etc 100,- als je hem opstuurt naar mij en ik die rox win :)
 
Kuit@NRG said:
ik heb ook een vraagje nm:
ik heb een nokia 6250 volgens mij die met camera, mp3, mediaspeler ,etc maar nou wou ik wten of ik filmpjes van me computer naar me telefoon kan sturen via het kabeltje die erbij zat (ook voor mp3 ) ik heb het al geprobeerd maar nou staat er als ik hem wil afspelen dat die de bestandsnaam niet kent :s
ik denk dat er wel een programmatje voor is maar waar kan ik dat downloaden :S
ik hoop dat iemand me kan helpen :)

help :p
 
ik snap er ook nie veel van, ik heb een 6230.
mss moet je het op een een of andere manier omzetten,
want ik kan ook al nie alle muziek afspelen.
En of filmpjes.
 
Joost@aerox said:
De turbo bouwt druk op in je inlaatkanaal. Als je dan met schakelen ineens je gas los laat gaat je gasklep dicht. Je turbo draait dan echter nog. Maar doordat de gasklep dan dicht staat, gaat ie druk opbouwen omdat het min of meer een gesloten ruimte word. Hierdoor zal je turbo erg afremmen.
Als je dan weer gas gaat geven dan moet hij eerst weer op gang komen(opspoelen).

Wat de blowoffvalve nou doet: Als je je gas los laat, gaat er in de blowoffvalve een klep open die de druk weglaat die de turbo nog steeds opbouwt. Dit is het geluid wat je hoort.
Het zorgt er dus voor dat je turbo beter blijft draaien.

Je hebt overigens ook nog recirculerende, die dumpen niet in de openlucht maar in je inlaatkanaal voor je turbo. Dit is eigenlijk beter, aangezien het je fueling niet in de war stuurt, maar daarover later meer :+


Het heeft toch vooral een veiligheidsfunctie, zodat je niet teveel druk opbouwt en alles kapot maakt?
 
Bleedvalve - nu wordt het interessant. Een bleedvalve is een manier om turbodruk te verhogen. Een bleedvalve doet de actuator denken dat er minder turbodruk is. Daardoor blijft de wastegate toe en gaan de uitlaatgassen naar de turbo. Natuurlijk gaat je motorblok daar anders over denken. Als er een bleedvalve in je auto zit, blijf er dan af !!!


Actuator - deze bedient de wastegate. De druk die nodig is om de wastegate te doen opengaan, hangt af van een veer binnenin de actuator. Mettertijd kan deze veer te zacht worden waardoor de efficiëntie van de turbo vermindert
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top