Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

Trok laatst t voorwiel los van me Iva Jet, peugeot vclic kloon met 2 telescopische voorpoten.
Is het normaal dat je deze een beetje kunt draaien? Ik had eigenlijk verwacht dat deze helemaal vast zouden staan. Vermoed dat dit het schokbrekergedeelte is dat draait, niet goed naar gekeken maar dan lijkt het me wel normaal. Xd
En welk vet gebruiken jullie voor het kmtellerondsel?
Heb em zelf maar even ontvet en ingesmeerd met white grease.
 
Ik weet niet beter dan dat je de veerpoten kan draaien , net als een schokbreker , wat hij als het ware ook is . was met mijn oude sparta ook zo .
Ik gebruik overal blauw doorsmeer vet voor van de vrachtwagen (Zit in kokers voor een doorsmeer spuit ) is taai en kleeft goed. Is dacht ik van Kroon. Maar dat witte vet van jou zal het ongetwijfeld ook goed doen ;)
En voor bouten en moeren , tapeinden kopervet vooral als het warm wordt
 
Ik weet niet beter dan dat je de veerpoten kan draaien , net als een schokbreker , wat hij als het ware ook is . was met mijn oude sparta ook zo .
Ik gebruik overal blauw doorsmeer vet voor van de vrachtwagen (Zit in kokers voor een doorsmeer spuit ) is taai en kleeft goed. Is dacht ik van Kroon. Maar dat witte vet van jou zal het ongetwijfeld ook goed doen ;)
En voor bouten en moeren , tapeinden kopervet vooral als het warm wordt
Thanks weer!
 
Trouwens nog tips om zon uitlaat pakking ring die er al 8000km tussen zit te verwijderen uit een GY6 cilinder? Mijn inspiratie houdt op bij wat kruipolie en dunne schroevendraaiers.
Platbektang is niet erg succesvol gebleken.
Heb hem vorige keer maar laten zitten omdat zon 10 inch weinig werkruimte geeft, maar zal hem van de week bij de montage van nieuwe remschoenen even op twee kisten zetten zodat ik er wel fatsoenlijk bij kan.
 
Toevallig gisteren mijn achterband vervangen van de grande retro , ook 10 inch . Hierbij moest natuurlijk ook de uitlaat los , ik had een nieuwe ring besteld , en de oude met een schroevendraaier schuin als een hevel , in het uitlaat kanaal eruit gewipt . Nieuwe ingesmeerd met kopervet en in de uitsparing geplakt. daarna ringetjes en m6 uitlaatmoeren gemonteerd , en je hebt gelijk wat de ruimte betreft , het houdt niet over.
 
Goede middag sleutelaars
Kan iemand mij aangeven waar bij een SYM ALLO van 2010 de spanning voor de elektrische choke vandaan komt en hoeveel die zou moeten zijn?
Ik ben bezig met een opknap/restauratie project .
km stand is nu 21000 km
 
Vinden we zon windscherm met maar 2 L vormige bevestigingspunten aan de scooter nou enigszins stevig?

Als ik ga gokken bevestig je deze in het spiegelgat.
 
Ik heb er èèn op mijn grande retro , met twee van die bevestigingen , zit er al twee jaar op en voldoet prima.
Bij mij gaan die onder de bouten van de stuur klem , waar ook de meter's op zitten .
Verleden jaar heb ik hem ingekort vanwege het zicht met regen , had er eerst een nano schermpje op , en toen een spuitbus met anti regen spul.
Maar voor mij voldeed dit niet , kan er nu net overheen kijken . Ook heb ik een schermpje boven mijn tellers gemaakt omdat de wijzer van de benzine meter begon te smelten , toen hij een keer in de zon stond . De wijzer is alleen maar lichtbruin geworden , gelukkig was ik er op tijd bij .
dus een punt van aandacht. Als ik nu weer een zou monteren zou ik een klein scherm nemen en geen grote.
 
Haha top reactie!
Voor mij is het overigens wel de bedoeling dat ik door het scherm heen kijk, liefst geen briesje wind erover heen in me gezicht.

Op me Agm heb ik een vrij hoge.
Deze zit echter wel op 4 punten vast.

Het plan is om Q1 23 de IVa Jet op geel kenteken te zetten en met die snelheden ben ik wel benieuwd naar de stevigheid van een dergelijk scherm als hierboven.
Het is voor mij ff voor de wind kou , insecten en bladeren tegen me kop aan. Wist niet dat herfstbladeren zo hard aan kwamen!!
En inderdaad, met scherm tegen de wind inzetten om niet van de bokstandaard af te vallen en met de zon 'mee' om niet je tellergaasje te verpesten.
Ik zal eens aan een ander zijn scherm met 2 van die staafjes trekken en duwen om die stevigheid te zien.
Voor nu even een muts en handschoenen sochtends vroeg denk ik maar.
Heb eigenlijk niet zoveel zin om in me stuurkappen te gaan boren om een windschermpje te monteren, maar als het moet dan moet het.
 
Windscherm.JPG

Meevaller!

Heb je uberhaupt wel een scherm nodig als je straks met een helm moet gaan rijden?
Achja, nodig is een relatief begrip he.
Kwam laatst thuis, zit ik een wesp van me hand af te vegen. etc etc.
Ik heb toevallig een week terug een jethelm gekocht om de ervaring alvast aan te voelen en ik was even de binnenstad van Amsterdam gaan bezoeken op de scooter.
Het is wel beter, maar die wind op bovenlijf word ik ook niet bepaald vrolijk van.
Ik woon in Almere Poort aan het water en hier is vrijwel altijd wind.
Moet wel bekennen dat een windscherm met 45 kmh + best wel heftig kan zijn bij windvlagen.
 
Wat gebeurt er eigenlijk realistisch gezien wanneer je Gy6 SLS hebt met een pompje filter waar 2 dikke slangen heen gaan.
(dikke slang) luchtfilter == > pompje/filter ==> Slsbuis op CilinderKop (Dikke slang).
Met een los 6mm vacuum slangetje op dit pompje/filter.
En dan specifiek wanneer je de vacuumslang niet aansluit op het spruitstuk, maar spruitstuk vacuum dicht laat en de vauumslang naar pompje/filter vrij laat hangen?
Heb het spruitstuk even tijdelijk vervangen voor eentje met enkele vacuumnippel.
Moest toch naar huis rijden vanaf beunschuur.
Spruitstuk met 2 aansluitingen is besteld, maar kan een paar dagen duren.
Imo gebeurt er vrij weinig en kan ik zo gewoon rijden als t moet.
Ben echter wel benieuwd naar andermans visie.
 
Ik denk dat er niks gebeurt.
Omdat het luchtklepje/pompje geen vacuum meer krijgt zal dit uiteraard ook geen lucht richting uitlaatklep pompen.
MAW er wordt geen extra lucht meer toegevoegd aan de uitlaatgassen voor de ondersteuning van de werking van de katalisator.
Wat dit op langere termijn doet met de katalisator en de uitlaat weet ik niet maar voor korte termijn zal dit niks uitmaken.
Uiteraard zijn de waardes van je uitlaatgassen iets minder positief voor het milieu.
 
Thanks voor je reactie!
Dat dacht ik dus ook dat er dan geen of weinig lucht door die slspijp geblazen wordt.
Gelukkig is het de versie zonder kat, had ik even moeten vermelden.
Dit is het geintje dat alleen maar lucht recyled/extra lucht in de uitlaatpoort spuit!
Toch handig als ik de komende 3 dagen even op de scooter naar werk kan ipv auto.
 
Zon Bokstandaard beschadigd eigenlijk behoorlijk de stenen buiten wanneer ik de scooter parkeer.
Zijn er al middelen om deze bok af te schermen?
Als in rubber pads die om de standaard heen vallen.

Zo niet dan ga ik zelf maar eens langs de bouwmarkt iets zoeken.
Geniale ideeën zijn overigens welkom!
Uiteindelijk had ik binnenband van een fiets binnen handbereik en met tywrips erom heen gewikkeld.
Werkte prima.
Zal afhankelijk van de frequentie van het verbruik wel doorslijten.
Een aantal weken terug heb ik het volgende geplaatst. Ombuis Vloerglijders.
Maatje 32 mm bij mij.
Werkt top.bok.jpegbok 2.jpeg
 
Zit er trouwens doorgaans bij zon GY6 blokje met elektronisch gestuurde carburateur nog verschil wanneer ik de carburateur demonteer en hem onder een euro2/3 scooter wil knikkeren?
Of is het hoogstens de carburateur en eventueel de ontsteking(+vliegwiel) overzetten met me eigen en klaar?
 
Back
Top