Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

In je tank zit een vlottertje, daarmee wordt de hoeveelheid benzine afgemeten. Zoals Wesking al zegt heeft dat niets met AC/LC te maken.

In een LC cilinder kan een thermostaat zitten ja, is om de KVS toevoer te regelen geloof ik.
 
2e poging.

Iemand een link van cilinder verschillen waaraan ik kan zien of ze hoog,middel,laagtoerig zijn.
Heb het hier een x gezien maar lukt mij niet via de search weer terug te vinden.
 
Ik ga pas vooruit als ik 25% gas geef, ligt dit aan mijn rolletjes dat ze te licht zijn?

Nadat ik de varioplaat eruit heb gehaald en vol gas rijdt maakt m'n scooter een raar ritmisch geluidje. waar kan dit aan liggen?
 
@ kay

Dat kan aan zo veel dingen liggen, mss even handig wat voor scoet enzo. je hebt er bij te vermelden.

En dan moet je kijken of er niet ergens wat aanloopt. kan bv. ook je spatbord ofzo zijn ;)

gr.
 
sf2 alles standaard behalve varioplaat eruit en andere uitlaat diet niet ontgrentst is. had er pas last van toen ik mijn vario uit elkaar haalde dus zou miss daar aan kunnen liggen toch?
en hoor alleen zo'n geluid bij vol gas.
 
Last edited:
Beste mense ik heb een zip sp en wil deze harder laten lopen de varioring is er al uit. Nu zitten er 2 buisjes aan mijn uitlaat volgens mij is dit de begrenzer van mijn uitlaat. Nu zegt mijn fietse maker dat de scooter niet afgesteld hoeft te worden wanneer ik deze er af haal en dichtlas zelf lijkt mij dat de sproeier wel een paar maten groter zou moeten. Klopt dat? En waar is de scooter verder nog meer begrenst?
 
@ Roelof.. Haal je uitlaat van je cilinder af en daar zit waarschijnlijk een ''prop'' dat is een klein stuk wat erin zit waardoor er minder lucht doorheen kan.. haal die eruit.. MISSCHIEN een paar grotere sproeiers.. dat is nooit zeker!
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top