Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

euhm... ik heb een stage6 pro replica erop gedaan voor een shot.
Met de shot ging ik volgas of klein beetje gas niet harder als 90*, nu met de stage6 kom ik als ik een klein beetje gas wel boven de 90* uit , maar met volgas niet.
Betekenk dit een te grote sproeier ofwat ?

Polini corsa 70cc
malossie vario/koppeling
17,5 mm carb.
stage6 pro replica

* op eigen teller
 
Ik zoek een aanzuigrubber (het rubber tussen de carb en luchtfilter) van een CPI SM.

Ik moest deze opknappen voor iemand maar de oude slang was doormidden geschuurd. Iemand enig idee?

Alvast bedankt,
 
Ik zoek een aanzuigrubber (het rubber tussen de carb en luchtfilter) van een CPI SM.

Ik moest deze opknappen voor iemand maar de oude slang was doormidden geschuurd. Iemand enig idee?

Alvast bedankt,

die zit normaal bij een nieuw luchtfilterhuis
en als die rubber stuk is heb je wsl ook een nieuwe luchtfilterhuis nodig dus..
 
Beste mense ik heb een zip sp en wil deze harder laten lopen de varioring is er al uit. Nu zitten er 2 buisjes aan mijn uitlaat volgens mij is dit de begrenzer van mijn uitlaat. Nu zegt mijn fietse maker dat de scooter niet afgesteld hoeft te worden wanneer ik deze er af haal en dichtlas zelf lijkt mij dat de sproeier wel een paar maten groter zou moeten. Klopt dat? En waar is de scooter verder nog meer begrenst?
 
Oke ik ga even een hele simpele.. domme vraag stellen..

Ik wil graag aan het SBO (70A) mee doen.. maar dan wel met een mooie preformance..

Weet iemand hoeveel geld ik daar ongeveer moet uit tikken? want als ik ga wil ik Polini Evo.. High Tuned..


Weet iemand misschien waar ik op moet rekenen? Ik begin gewoon met een Zip frame..
 
dat is een vraag die moeilijk te beantwoorden is.
wil je in de top meerijden? of gewoon lekker sprinten? dat zal in budget echt veel uitmaken :)
en waarom wil je perse polini bijv? en geen Speed?

als je vanaf een frame op moet bouwen tot complete sprinter zul je incl (laten) afstellen en tunen rond de 3000 euro verder zijn gok ik.
 
Gewoon lekker sprinten!
En ja.. ik weet niet ik heb altijd al een voorkeur voor Polini Evo gehad..
Misha(Van The Saints) rijd daar ook mee toch? lijkt me erg strak..

En ja.. Misschien nog iemand tips.. of adviezen?
 
omdat hij ermee rijdt wil je dat ook? :D

kijk wat je budget is, en wat je wilt..
met een Evo kun je leuke dingen doen en kun je hard mee rijden. Ook in de top, alleen zul je dan iets meer moeite moeten doen om hetzelfde vermogen te halen dan bij bijv een Speed 7T.
 
Ik rij daar idd mee, en om hetzelfde reden als jou: "zomaar".
Achteraf kwam nog een tweede reden bij: onverwoestbare wand. Jij weet denk ik hoe(veel) ik ermee rij zonder iets maar aan te doen, ik zie veel SBO'ers hun scooter niet als een zowat dagelijks vervoer gebruiken.
 
ik zou zeggen een speed 7T..
die doet standaard met de juiste spullen meer uit de doos dan een Evo..
wellicht hebben andere mensen hier andere ervaringen mee maar als ik zo kijk binnen de sprint wereld rijdt 90% met een Speed.

wat Misha zegt is wel waar. Een Evo is een cilinder die wel ergens tegen kan, een Speed ook maar in mindere mate denk ik..
Dit zal natuurlijk ook aan het tunewerk liggen, in hoeverre dit gedaan is en hoe scherp het apparaat staat
 
Ja maar.. Hmm ik wil ook een beetje creatief zijn.. en je hebt ook veel rijden met MHR blabla.. daarom weet ik het nietzogoed want mijn gevoel gaat naar Evo..


Maar gebruik jij hem ook gewoon als dagelijks vervoer? :eek:
 
3 jaar geleden toen ik hem pas had (en jong was :+) boekte ik gewoon dagelijks mee over straat, daarna reed ik vaak urenlange tourmeetings mee, maar heb nu een straatscooter ervoor gebouwd voor dat soort dingen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top