Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

Bougie lijkt me sterk, of je moet er al zo'n verkeerde bougie in hebben zitten.
Dus, je hebt wat te doen.

Bougie na-kijken, kijken welke sproeier je er nu in hebt :)
 
Ik bedoel dus, wat staat er op die bougie?
Anyway, dit word wel een erg lange vraag. Maak eens een topic aan zou ik zeggen, dit is meer bedoel als 1 post, 1 antwoord topic ;)
 
ja klopt maar hij kon in een antwoord opgelost zijn:p
maarja ik doe wel even een onderhoudsbeurtje
nieuwe bougie, luchtfilter, rolletjes enzo en dan kijk ik wel weer ff verder
toch bedankt:)
 
Joooow,

Ik had een klein vraagje, want veel mensen zeggen dat je door het shimmen van je v-snaar een langzamere top krijgt, maar is dit wel zo?
het feit dat je de glijbus langer maakt betekent toch ook dat je vario iets ' verder ' kan glijden?? dan zou je top toch gewoon hetzelfde moeten zijn?
 
Shimmen doe je om de snaar onderin de vario te krijgen, om goed op te trekken en om de snaar uit te lijnen en niet te hard te laten slijten. Goed afgesteld haalt ie dan gewoon de top.
 
ik weet wat de functie van shimmen is, niet alleen het slijten maar een eventuele dip kan ook komen omdat je vsnaar in een ' te hoge' versnelling begint.
mijn enige vraag was dus of je top daardoor omlaag gaat aangezien erg veel mensen dit denken.
 
ik heb een vraagje, ik ging mn spruitstuk eraf halen. nou zit er een inbusbout vast. deze is dolgedraait en ik krijg hem ook niet los met een griptang. hoe kan ik deze er afkrijgen? als ik mn spruitstuk moet verneuken maakt het niet uit want ik heb al een nieuwe gehaalt.
 
wat je kan doen is het kopje eraf slijpen, als je die andere 3 loshebt ( bij minarelli heb je er 4, tomos/puch zijn het er 2 ) kan je zo je spruitstuk eraf halen. Daarna pak je alsnog een griptang en pak je het boutje vast bij het stuk dat er nog uitsteekt en dan draai je hem eruit. Je kan evt ook nog wd40 erop spuiten ofzo iets
 
ja idd commandant 2, niet hoger anders komen er krassen in je lak.

daarna ff goed napoetsen met turtle wax of iet dergelijks.

Edit: anders heel lichtjes met wasbenzine, maar eerst met commandant proberen.
 
Last edited:
Ik had een vraag..

kan ik mijn nieuwe Doppler race krukas in de vriezer doen?, een vriend vertelde me dat hij er dan beter in gaat.. nja hij doet het altijd voor mij dus ik geloof hem wel..

Maar ik ben bang dat hij dan scheurd oid.. hebben jullie hier ervaring mee?




H²O MHR
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top