Kleine vraagjes topic #5 (non-scooter)

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik zou het liefst vandaag nog een nieuwe schokbreker op mijn scooter willen zetten. (Heb een Yamaha Aerox uit 2005). En wil vragen of deze schokbreker op mijn Aerox past, de link -> http://k-parts.nl/schokbreker-yss-e-serie-gasgevuld-zwart-goud-310-mm.html. Er staat namelijk niet dat hij niet op een Aerox past, maar er staat ook niet dat hij er wel op past. In ieder geval alvast bedankt voor uw reacties, omdat ik er niet zo veel verstand van heb.... hehe :)

Met vriendelijke groeten,

Ibo
 
Hallo iemand een idee of het uitmaakt hoeveel dempers een uitlaat heeft en wat dat doet met de prestaties ? Ik heb een gianelli twin uitlaat dus met 2 dempers en vroeg me af of deze betere prestaties geeft (wanneer afgeteld) dan een bijvoorbeeld yasuni r
 
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik zou het liefst vandaag nog een nieuwe schokbreker op mijn scooter willen zetten. (Heb een Yamaha Aerox uit 2005). En wil vragen of deze schokbreker op mijn Aerox past, de link -> http://k-parts.nl/schokbreker-yss-e-serie-gasgevuld-zwart-goud-310-mm.html. Er staat namelijk niet dat hij niet op een Aerox past, maar er staat ook niet dat hij er wel op past. In ieder geval alvast bedankt voor uw reacties, omdat ik er niet zo veel verstand van heb.... hehe :)

Met vriendelijke groeten,

Ibo

Hallo deze past prima heb ik ook gehad op m'n vorige aerox staat ook bij voor Minarelli scooters en een aerox heeft Minarelli horizontaal blok
Oja als je de sterkte van de veer wilt aanpassen, doe dit dan voor dat je hem monteert scheelt een hoop geklooi
 
toch een klein vraagje over scooters. had laatst discussie met vriend van mij want hij zei dat vario ring en prop geen 'begrenzers' zijn en dat bv vario ring er alleen in zit dat je koppeling minder snel slijt mijn vraag dus: zijn vario en prop begrenzers of zitten ze er zowiezo in
 
De varioring en de prop in de uitlaat zijn begrenzers die er in zijn gezet door de Nederlandse scooterhandelaren om de brommer of scooter straat legaal te maken in Nederland. Vanuit de fabriek zitten deze er niet in en gaat de brommer of scooter dus ook harder, aangezien hier in Nederland de maximale snelheid van 25 en 45 km per uur van kracht is worden de scooters en brommers begrenst met oa: varioring, prop in de uitlaat en soms met een cdi unit, wanneer deze worden verwijdert loopt de scooter uiteraard harden maar wel zuiniger !

Dat het tegen het slijten van de scooter is is bullsh*t want door deze begrenzers slijt alles juist harden en op een andere manier dan dat de fabrikant voor ogen geeft bij het maken van de brommer/scooter.

Dus conclusie, varioring en prop zijn wél begrenzers en zijn NIET tegen het slijten van scooter onderdelen
 
Mijn vraag is of iemand nog een klein vraagje heeft..
Mijn piaggio zip 2takt 45km/h loopt ong 65km/h, ik wil deze begrenzen maar niet dat het toeren tal niet opeens stopt na een snelle optrekken op een rollerbank. Wil graag een begrenzer met afstandsbediening, wat raad je aan?
 
Back
Top