Kleine vraagjes topic #4

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Ik vind persoonlijk de ZIP met een soort van grill of luchtvanger in de voorkap mooier. Maar de meeste in de winkel hebben dat niet. Is dat een verschil in type? Zoals ZIP en ZIP 50, ZIP 2009 enz. ofzo.. ik weet het niet precies?

modcolor_model1_48_9_UK.jpg
zip50sp_web.jpg
 
Het verschil is makkelijk. De Zip met "dichte" kap is Luchtgekoeld en de Zip met een luchthapper/grill is Vloeistofgekoeld. Dit is omdat achter de luchthapper/grill de radiateur zit. Bij een luchtgekoelde scooter heb je geen radiateur en is de luchthapper/grill dus niet nodig.
 
Het verschil is makkelijk. De Zip met "dichte" kap is Luchtgekoeld en de Zip met een luchthapper/grill is Vloeistofgekoeld. Dit is omdat achter de luchthapper/grill de radiateur zit. Bij een luchtgekoelde scooter heb je geen radiateur en is de luchthapper/grill dus niet nodig.

Oke bedankt! Ik dacht dat het een sportieve uitvoering was omdat er ook een andere uitlaat op zit.. Maar wordt een luchtgekoelde eerder aangeraden dan een vloeistof of is dat weer een ander verhaal. En zou je zo'n voorkap met zo'n grill ook op die andere kunnen zetten? Puur voor het uiterlijk dan.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top