Kleine vraag over aantal kW

RFeXite

New Member
Beste mensen van dit forum,

een korte vraag..

Mijn broertje heeft een scooter bij La Souris gekocht (helaas...). Het betreft de E-ID S6 Special Edition. Deze wordt door hen verkocht met een 3000W Bosch-Motor. Nu zie ik echter op zijn kentekenbewijs een vermogen van 2kW staan. Kan dit verschil kloppen of heeft La Souris hem hiermee gewoon in de maling genomen en is de motor 2000W en geen 3000W?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

helaas heeft La sores er een handje van dit soort fouten te maken (spreek uit ervaring want heb zelf ook een LS scooter).
als ze m hebben laten registreren met een motor van 2KW terwijl er een motor van 3KW in zit zijn er twee opties:
- LS is niet juist geweest richting de RDW
- de motor heeft een vermogen van 3KW, maar spuugt er (begrenzing?) maar 2KW uit.
dit laatste lijkt me overigens niet voor de hand liggend, omdat eem E-scooter niet op vermogen, maar digitaal op snelheid word begrensd...
vermoed dus wel een registratie foutje van LS omtrend t vermogen...

EDIT: heb je al es naar de motor gekeken? (anders foto hier plaatsen zodat we es kunnen meekijken...?)
als er 2000W op de motor staat is je broer bedonderd, en hebben ze m een 2KW versie voor een 3KW versie verkocht...
 
Last edited:
helaas heeft La sores er een handje van dit soort fouten te maken (spreek uit ervaring want heb zelf ook een LS scooter).
als ze m hebben laten registreren met een motor van 2KW terwijl er een motor van 3KW in zit zijn er twee opties:
- LS is niet juist geweest richting de RDW
- de motor heeft een vermogen van 3KW, maar spuugt er (begrenzing?) maar 2KW uit.
dit laatste lijkt me overigens niet voor de hand liggend, omdat eem E-scooter niet op vermogen, maar digitaal op snelheid word begrensd...
vermoed dus wel een registratie foutje van LS omtrend t vermogen...

EDIT: heb je al es naar de motor gekeken? (anders foto hier plaatsen zodat we es kunnen meekijken...?)
als er 2000W op de motor staat is je broer bedonderd, en hebben ze m een 2KW versie voor een 3KW versie verkocht...

Dank voor je antwoord. Inmiddels ook, wonderbaarlijk aangezien contact krijgen met hun praktisch onmogelijk is, contact kunnen krijgen met La Souris en die geven doodleuk aan dat het een FOUTJE op de website betreft en de scooter een motor van 2000W heeft. De scooter wordt in de advertentie echter constant geprezen dat er een 3000W motor in zit en hoe krachtig de scooter wel niet is en dit is al in geheel 2022 het geval...

Ik heb zelf nog niet naar de motor gekeken recent en heb helaas ook geen foto, maar gezien het antwoord van La Souris zelf komt het er dus op neer dat mn broertje inderdaad gewoon bedonderd is en zij het af willen doen als een "foutje".

Gezien de problemen die hij al heeft met de scooter en dit, lijkt me dit een leuke casus voor de rechtsbijstand. Er is gewoon een andere, zwakkere, scooter verkocht dan staat aangegeven, terwijl het vermogen van de motor toch één van de belangrijkste zaken zijn bij een elektrische scooter samen met de accu/actieradius, lijkt mij.
 
Oudere modellen hadden geen Bosch motor en die was 3000W. Nieuwere modellen, waaronder deze E-ID S6 heeft de 2000 Watt Bosch motor, overigens bijzonder snel en pittig (veel beter dan de 3000 watt oudere modellen.
Een vrij groot probleem bij LS is dat hun gegeven op de website vaak niet helemaal kloppen, ze knippen en plakken wat tekst van een ander model en schrijven dat als waarheid bij een nieuwer model.
Zo hebben ze er nog steeds de regel >>onder het zadel kun je eenvoudig een (jet)helm en/of slot kwijt<<. Nou dat gaat niet passen hoor.
Ook blijven ze volhouden dat bij een beurt olie verversen wordt gedaan (bij el. scooter niet aan de orde).
Tot slot adverteren ze met prachtige actiemodellen. Ga je er eens een tijdje voor zitten, kom je erachter dat een actiemodel even duur is als wanneer geen actie. Of ze verhogen na de actie de prijs zodat het niet opvalt. Nee die rode auto moet voor de deur blijven staan.
 
en de problemen die hij al heeft met de scooter en dit, lijkt me dit een leuke casus voor de rechtsbijstand. Er is gewoon een andere, zwakkere, scooter verkocht dan staat aangegeven, terwijl het vermogen van de motor toch één van de belangrijkste zaken zijn bij een elektrische scooter samen met de accu/actieradius, lijkt mij.
aan de rechtsbijstand ga je (vermoed ik) niet zo heel veel hebben, tenzij ze weten hoe met dit soort bedrijven om te gaan.
LS lapt de nationale consumenten rechten al aan zn laars, en er zijn er meerdere die bot hebben gevangen toen ze t recht erbij haalden... maar wie weet hebben jullie meer geluk.

Oudere modellen hadden geen Bosch motor en die was 3000W. Nieuwere modellen, waaronder deze E-ID S6 heeft de 2000 Watt Bosch motor, overigens bijzonder snel en pittig (veel beter dan de 3000 watt oudere modellen.
klopt, LS noemde die oudere motor hun ´sourini motor´, maar was in feite een motor van Zhong-neng vehicle group (kortweg znen), de originele fabrikant van de LS modellen.
heb deze motor ook in mijn scooter zitten, en imo is ie op sommige vlakken echt wel beter dan de bosch motor.
maar dit is vooral een kwestie van smaak en wensen.

de znen motor heeft omdat ie 1000W meer heeft een hogere optreksnelheid, en daarbij is ie voor een 3KW motor opvallend efficient.
ook de achteruit functie (welke ik nog niet op een bosch aangedreven scooter ben tegengekomen) is in mijn situatie erg handig.
nadeel is de grote onbekendheid van t model bij de monteurs, en als je problemen hebt, kun je hier (bijna) nergens terecht.
als je op een glad oppervlak staat, endus heeel voorzichtig wat ´gas geeft´ om het wiel niet te laten slippen, voel je de motor soms wat ´brommen´ voor ie in beweging komt.
de bosch motor heeft hier dan weer geen last van.
die heeft i.t.t. de znen motor een soepeler koppel verloop bij optrekken, is zuiniger met stroom dan de 3KW versie, en is voor een 2KW redelijk vlot.
het grootste voordeel van de bosch motor imo is het feit dat bosch meer bekend is in ons landje, en er relatief veel over te vinden is in geval van motor problemen.
 
@ZNEN laten we het hopen. Ik las zojuist al een recent rechterlijke uitspraak waarin LS het verliest en een koop ontboden wordt door aanhoudende problemen. Hij heeft op dit moment al een zaak lopen via rechtsbijstand over een reparatie die wel onder garantie zou vallen, maar waar voor betaald moest worden en de rechtsbijstand ziet daar zeker wel iets in.

Is er ergens een mogelijkheid waar ik kan opzoeken wat voor motor het is afgaande op het nummer wat er op het wiel gevonden kan worden waar de motor zit? Mijn broertje heeft gekeken en zag nergens een aantal kW. Enige wat hij kon vinden was dit nummer: CKM30845.

Ik kom er via google in ieder geval niet uit.

Er zit tevens een mogelijkheid op de scooter om achteruit te rijden :)
 
Je heb het recht om de aankoop te ontbinden.
Het recht is er zeker, maar zie je maar eens een weg te slaan door de klantenservice en het contact met LS. Een gang naar de rechter is de enige oplossing, want LS gaat je er geen oplossing bieden heb ik al doorgekregen. Ze doen er alles aan om contact met hun op te nemen te ontmoedigen en antwoorden vrijwel nergens inhoudelijk op. Gelukkig heeft hij rechtsbijstand.
 
Lees dit eens :

Dank.

Wij hebben rechtsbijstand dus worden gelukkig tot nu toe goed geholpen. Door de extreem moeizame communicatie en zeer slecht inhoudelijke reacties van LS gaat dit echter zomaar eens een jaar duren als het tot de rechtszaal komt.
 
Back
Top