waarom ik hem er afgehaald heb is omdat, ik had geen zin om hem in te rijden, Dus heb me ouwe er opgedaan maar toen kwam ik er achter er zitten krassen opWaarom heb je 10 KM de Cilinder er afgehaald?
Enig idee wat de oorzaak is ?
Rij je met Power Filter ?
zo ja ... is deze ingewassen ?.
zijn geen voelbare krassen, had geen zin om in in te rijden heb me ouwe cilinder 70 cc er opgedaan. alles zat goed ja, geen viezen haden genoeg olie, maar me vraag was meer van kan ik er nog mee rijden er zitten geen voel bare krassen op.Zijn het voelbare krassen? Of alleen optisch? En waarom trek je na 10 km rijden je cilinder eraf? Reed hij vreemd?
Heb je hem ingereden?
Heb je de zuiger, de cilinderwand, de naaldlager etc ingeolied van te voren?
Zaten de pistonclipjes goed?
edit: en was de zuiger en cilinder goed schoon voordat je hem monteerde? Geen vieze handen met zand o.id.?
Meer info is handig voor de onze forumleden.
10 hahahaIs het 10 Km of 10.000 Km?
nee geen powerfilter standaardWaarom heb je 10 KM de Cilinder er afgehaald?
Enig idee wat de oorzaak is ?
Rij je met Power Filter ?
zo ja ... is deze ingewassen ?.
heb aan meedere nu gevraad ze zeggen allemaal door rijden. ze zijn niet voelbaar@Wesley122 Als het geen voelbare krassen zijn lijkt het mij geen probleem. Maar misschien dat anderen dat kunnen bevestigen of ontkrachten.
Top bedankt, ga ik doenVolgende keer ff je zuiger en cilinderwand met 2takt olie insmeren voor je je cilinder over de zuiger schuift. Dat is 99% zeker de reden van de krasjes. Maar gewoon mee rijden kan geen kwaad
ik wel... waterproof korrel 600(+) met een beetje water of olie erop, dwars op de groef schuren, daarna goed afspoelen. zuiger zorgt niet voor compressie, dat doen je veren. ik heb met erger gereden.Schuurpapiertje fijne korrel.
Eventueel nieuwe zuigerveren.
Mits de cilinder nog goed is
Wellicht wat compressieverlies, mjah t zal wel rijden.
Zou ik t zelf doen? Nee, zon grote beun ben ik niet.
Precies. Toen ik 16 was. En geen geld had deed ik t ook.ik wel... waterproof korrel 600(+) met een beetje water of olie erop, daarna goed afspoelen. zuiger zorgt niet voor compressie, dat doen je veren. ik heb met erger gereden.
zoals jij al zegt, mits de cilinder in orde is.. die is van harder materiaal en als die hetzelfde vertoont, vreet die dezelfde groeven in de zuigerveren en dàn krijg je compressieverlies.
en daarmee* hebben we ervaren dat het kan. zuigerveren zien er nog nieuw uit (na 10 km moet die sowieso nog inlopen.)Precies. Toen ik 16 was. En geen geld had deed ik t ook.