kleine kras op zuiger

Wesley122

New Member
goeiedag,

ik heb een paar maanden geleden met deze polini cilinder gereden nog niet eens 10 km en er zitten kleiene krasjes op hij doet het nog wel. Nu is mij vraag zou ik deze nog kunnen gebruiken of zou die snel kapot gaan.

IMG_7233.png

Advertisement - register to remove this

Zijn het voelbare krassen? Of alleen optisch? En waarom trek je na 10 km rijden je cilinder eraf? Reed hij vreemd?

Heb je hem ingereden?
Heb je de zuiger, de cilinderwand, de naaldlager etc ingeolied van te voren?
Zaten de pistonclipjes goed?
edit: en was de zuiger en cilinder goed schoon voordat je hem monteerde? Geen vieze handen met zand o.id.?
Meer info is handig voor de onze forumleden.

Wesley122

New Member
Waarom heb je 10 KM de Cilinder er afgehaald?
Enig idee wat de oorzaak is ?
Rij je met Power Filter ?
zo ja ... is deze ingewassen ?.
waarom ik hem er afgehaald heb is omdat, ik had geen zin om hem in te rijden, Dus heb me ouwe er opgedaan maar toen kwam ik er achter er zitten krassen op
Post automatically merged:

Zijn het voelbare krassen? Of alleen optisch? En waarom trek je na 10 km rijden je cilinder eraf? Reed hij vreemd?

Heb je hem ingereden?
Heb je de zuiger, de cilinderwand, de naaldlager etc ingeolied van te voren?
Zaten de pistonclipjes goed?
edit: en was de zuiger en cilinder goed schoon voordat je hem monteerde? Geen vieze handen met zand o.id.?
Meer info is handig voor de onze forumleden.
zijn geen voelbare krassen, had geen zin om in in te rijden heb me ouwe cilinder 70 cc er opgedaan. alles zat goed ja, geen viezen haden genoeg olie, maar me vraag was meer van kan ik er nog mee rijden er zitten geen voel bare krassen op.

Is het 10 Km of 10.000 Km?
10 hahaha

Waarom heb je 10 KM de Cilinder er afgehaald?
Enig idee wat de oorzaak is ?
Rij je met Power Filter ?
zo ja ... is deze ingewassen ?.
nee geen powerfilter standaard

bartj

HousePaus
Volgende keer ff je zuiger en cilinderwand met 2takt olie insmeren voor je je cilinder over de zuiger schuift. Dat is 99% zeker de reden van de krasjes. Maar gewoon mee rijden kan geen kwaad

C-Row

Active Member
Schuurpapiertje fijne korrel.
Eventueel nieuwe zuigerveren.
Mits de cilinder nog goed is
Wellicht wat compressieverlies, mjah t zal wel rijden.

Zou ik t zelf doen? Nee, zon grote beun ben ik niet.
ik wel... waterproof korrel 600(+) met een beetje water of olie erop, dwars op de groef schuren, daarna goed afspoelen. zuiger zorgt niet voor compressie, dat doen je veren. ik heb met erger gereden.
zoals jij al zegt, mits de cilinder in orde is.. die is van harder materiaal en als die hetzelfde vertoont, vreet die dezelfde groeven in de zuigerveren en dàn krijg je compressieverlies.

Last edited:

AGM Retro GT Beun

Well-Known Member
ik wel... waterproof korrel 600(+) met een beetje water of olie erop, daarna goed afspoelen. zuiger zorgt niet voor compressie, dat doen je veren. ik heb met erger gereden.
zoals jij al zegt, mits de cilinder in orde is.. die is van harder materiaal en als die hetzelfde vertoont, vreet die dezelfde groeven in de zuigerveren en dàn krijg je compressieverlies.
Precies. Toen ik 16 was. En geen geld had deed ik t ook.

Vandaar benoem ik ook eventueel nieuwe zuigerveren. Als je deze niet vervangt heb je wss al compressieverlies.

Ik ben het er ook niet mee eens dat je hier gewoon mee door gaat rijden zonder enige handeling haha.
Ik zie dat anderen verschillen van mening.

Anderzijds een foto is niet meer dan een foto, vast staat overigens dat dit zo monteren niet ideaal is.:smilecat: