Kleine carter vervangen

ik ben van plan mijn huidige scooter te ruilen voor een andere scooter alleen is er een dingetje, de blok die er nu onder zit is niet de originele blok die er ooit onder zat, dat is omdat de uitlaat ophanging is gebroken van de originele motor maar dat is dus een breuk in de kleine carter

Ik vraag me dus af of ik dan gewoon de kleine carter kan vervangen voor een andere of is dat niet aan te raden omdat er imperfecties tussen verschillende gietstukken?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb geleerd dat alleen orginele carters altijd prima op elkaar passen.. Alleen bij imitatie spul kan het wel eens fout gaan. De originele mallen zijn loep zuiver.
 
ik ben van plan mijn huidige scooter te ruilen voor een andere scooter alleen is er een dingetje, de blok die er nu onder zit is niet de originele blok die er ooit onder zat, dat is omdat de uitlaat ophanging is gebroken van de originele motor maar dat is dus een breuk in de kleine carter

Ik vraag me dus af of ik dan gewoon de kleine carter kan vervangen voor een andere of is dat niet aan te raden omdat er imperfecties tussen verschillende gietstukken?
Niet aan te raden, ik zou dan 2 nieuwe carterhelften halen als kaal blok zeg maar. Dan passen ze 100 % goed
 
Niet aan te raden, ik zou dan 2 nieuwe carterhelften halen als kaal blok zeg maar. Dan passen ze 100 % goed

Zo lang ze van ongeveer de zelfde bouw jaar zijn, maakt dit vrijwel niks uit.

Lijkt me nogal gek dat als ik een uitlaat heb gehad die vast gerot zit en de ophanging dan kapot is, dat je maar een nieuw blok of carters moet gaan kopen van 1000 euro.. Ja die van piaggio 4takt kunnen heel prijzig zijn..
 
Back
Top