klein beetje speling op het achterwiel

drestar

Well-Known Member
als ik mijn achterwiel vastpak en en dan heen en weer beweeg voel en hoor ik een heel klein tikje, is dit mormaal bij elke scooter of is het echt speling?

(onder het rijden voel en hoor ik echter niets)
 
Advertisement - register to remove this

nee dat is het niet, want ik zie mijn wiel ook een halve milimeter heen en weer gaan,van links naar rechts dan. kan toch geen kwaad hoop ik?
 
ja ik weet niet hoe dat bij andere scooters is, op die van mij staat ook al 29.000 km. ik heb daarnet naar de RDW bebeld en die zeiden dat hij daar waarschijnlijk niet op afgekeurd zal worden omdat de speling erg klein is maar ik ben er toch niet helemaal gerust op
 
nee ik voel niets met het rijden, nou heb ik er nog niet zo veel mee kunnen rijden dan alleen een klein stukje omdat er nog geen kenteken op zit ,maar heb niets gevoeld onder het rijden tot nu toe :)
 
mijn runner heeft ook speling op het achterwiel en ik rij daar al zowar anderhalve jaar mee rond maar nog niks gebeurd dus zal het wel zo horen
 
Ik heb net het achterwiellager vervangen en bij mij nul speling , dus hoort nie

ik kan me ook niet voorstellen dat het zo hoord,maar bij mij is het heel minimaal, er kan dus nog wel even mee doorgereden worden voor het echt erg wordt,

maar is het moeilijk om de achterwiel lager bij een runner te vervangen?
 
Het kan ook zijn als je de ring vergeten bent of iets dat je de achterasmoer er niet ver genoeg op kan draaien,
Ik zou (als het niet moeilijk is) je achtervelg er eens afdraaien en kijken of de speling ook op je asje zit,
Als die erop zit zou ik het gewoon vervangen, maar ik heb het liefst alles goed zodat je er niet een keer stukken mee krijgt of iets.
;)
 
oke bedankt, ik kan eens kijken maar ik denk eerder dat het speling is door slijtage.de scooter heeft ook al 29.000 op de teller en zo te zien is er niet veel aan gesleuteld,
 
Back
Top