Kisbee valt uit bij gebruik van elektrische functies.

KisbeeCors

New Member
Ik heb een peugeot kisbee uit 2015. Hij heeft een probleem dat hij uitvalt als ik elektrische functies gebruik bijvoorbeeld rem (door achterlicht) ook het sein licht. Knipperlicht, toeter en elektrische start zijn defect geraakt. Ik heb de kabelboom volledig gecontroleerd en er is nergens een plek waar die kortsluiting of andere storingen kan veroorzaken. De accupolen heb ik opgeschuurt en vaseline op gedaan voor betere geleiding. Zekeringen zijn gechecked.
Ik heb een foto bijgevoegd van de kabelboom. Die stekkers zaten klem met een tiewrap en toen ik die los had gehaald en in bepaalde posities hield verhielp het probleem. Maar daarna werkte dat ook niet meer.
Ik ben radeloos. Weet een van jullie meer?
 

Attachments

  • 9BF8DB5E-7577-4710-949C-66053B1B0E97.jpeg
    9BF8DB5E-7577-4710-949C-66053B1B0E97.jpeg
    221.4 KB · Views: 10
Advertisement - register to remove this

Even kijken of alle pennetjes in de stekkers wel een goede verbinding maakt met het andere gedeelte.

Net als in oudere computer voedingen (AT) wilde die Molex pinnen wel eens los komen uit de plastic stekker. Misschien hier ook het geval..

Heb je de overige defecte dingen ook al vervangen.
 
Even kijken of alle pennetjes in de stekkers wel een goede verbinding maakt met het andere gedeelte.

Net als in oudere computer voedingen (AT) wilde die Molex pinnen wel eens los komen uit de plastic stekker. Misschien hier ook het geval..

Heb je de overige defecte dingen ook al vervangen.
Toen de scooter het deed met de stekkers op een bepaalde manier houden trok ik de stekker met 3 draden uit elkaar, toen kwam het probleem terug.
Ik heb nog niks vervangen maar toen hij weer even normaal ging doen deed de toeter het weer.
 
Ik reageer op je zin: "De accupolen heb ik opgeschuurd en vaseline op gedaan voor betere geleiding"
Vaseline doe je achteraf op de verbinding a;s bescherming en niet ter verbetering van de geleiding.

Of bedoel je het ook zoals ik nu schrijf
 
Ik reageer op je zin: "De accupolen heb ik opgeschuurd en vaseline op gedaan voor betere geleiding"
Vaseline doe je achteraf op de verbinding a;s bescherming en niet ter verbetering van de geleiding.

Of bedoel je het ook zoals ik nu schrijf
Nee iemand had op dat op dit forum geschreven en dat had ik toen gedaan. Het maakte geen verandering.
 
Bij een auto accu is het in ieder geval wel zo dat, wanneer de accuklem niet goed vast zit of er zit corrosie tussen, op het eerste gezicht alles werkt (bijvoorbeeld de koplampen)
Zodra je start (dus op dat moment veel stroom trekt) de verlichting vrijwel uit gaat en niet zal starten.
Heb je de vaseline er weer tussenuit gehaald? Puur om te zien dat je dat kan uitsluiten
 
Kan het zijn dat deze draden uit de stator komen , en als deze geen contact meer maken , je accu leeg is doordat de spannings regelaar niets levert , door het rommelen met de stekkers laadt hij weer een beetje bij en doet alles het weer . Als je de accu nu eens oplaadt doet alles het dan ook weer? Heb je misschien een dc cdi zodat deze ook de accu spanning nodig heeft ? Dat weet iemand anders die beter bekend is met een Kisbee van 2015 zeker beter als ik. Ook zou je de laadspanning kunnen meten als de scooter loopt.
 
Moeilijk te begrijpen verhaal. Het is dus zo dat wanneer je een elektrische gebruiker hebt je scooter compleet uitvalt? ( motorisch gezien? Of enkel je instrumentenpaneel?) Leg even zo duidelijk mogelijk uit aub.
 
Makkelijkste lijkt me een andere kabelboom erop te zetten.. Bedoel die dingen vind je overal wel ergens 2ehands en kosten amper tot niks.
 
Back
Top