kisbee start niet meer na Naraku racing cdi erop

Predict

Member
Ik heb op mij kisbee standaard cdi met een naraku cdi verwisselt alleen nu start die elektrisch helemaal niet meer ook al al draai ik contactslot aan en kickstart doet het ook niet
 
Advertisement - register to remove this

Wat doet ie wel en wat doet ie niet.

Werkt de scooter wel met de oide cdi?

Heb je een vonk met de nieuwe/oude cdi?

Ff zo maar wat vragen die je simpel kan controleren
 
Wat doet ie wel en wat doet ie niet.

Werkt de scooter wel met de oide cdi?

Heb je een vonk met de nieuwe/oude cdi?

Ff zo maar wat vragen die je simpel kan controleren
nee ik dacht oei en zette oude weer terug maar met oude en nieuwe vonken ze niet en bougie was nog net een 1-2 dagen nieuw

scooter doet helemaal niet meer als contactslot gedraait is draait dashboard ooo niet aan etc
 
Sommige Kisbee's hebben een speciale CDI.
Deze krijgt zowel wissel spanning van de stator voor je vonk maar ook gelijkspanning van je accu via je contactslot voor de elektronica in deze unit.
Nu jij de verkeerde cdi aan hebt gesloten, heb je de gelijkspanning op deze cdi gezet en heeft waarschijnlijk kortsluiting gemaakt.

Dus ik zou het volgende doen in deze volgorde:
  1. Naraku cdi verwijderen.
  2. Originele cdi terug aansluiten.
  3. Defecte zekering vervangen.
  4. Scooter op contact zetten en starten maar. (elektrisch of kick maakt niet uit)
By the way is dit een snor- of een bromscooter?

Edit: Ik zie net dat je deze vraag nogal eens gesteld hebt in een topic/draadje van iemand anders wat heb je destijds gedaan met mijn post van 16 april van onderstaand topic?

https://scooterforum.net/threads/scooter-start-niet-na-vervangen-cdi.213736/#post-3580581
 
Last edited:
Sommige Kisbee's hebben een speciale CDI.
Deze krijgt zowel wissel spanning van de stator voor je vonk maar ook gelijkspanning van je accu via je contactslot voor de elektronica in deze unit.
Nu jij de verkeerde cdi aan hebt gesloten, heb je de gelijkspanning op deze cdi gezet en heeft waarschijnlijk kortsluiting gemaakt.

Dus ik zou het volgende doen in deze volgorde:
  1. Naraku cdi verwijderen.
  2. Originele cdi terug aansluiten.
  3. Defecte zekering vervangen.
  4. Scooter op contact zetten en starten maar. (elektrisch of kick maakt niet uit)
By the way is dit een snor- of een bromscooter?

Edit: Ik zie net dat je deze vraag nogal eens gesteld hebt in een topic/draadje van iemand anders wat heb je destijds gedaan met mijn post van 16 april van onderstaand topic?

https://scooterforum.net/threads/scooter-start-niet-na-vervangen-cdi.213736/#post-3580581
snor en ja dit heb ik eerder gevraagt waar kan ik zekering kopen
 
ik bedoel ik had de kisbee bij dealer nieuwe bougie gezet. nadat ik had opgehaalt zette ik gelijk een naraku cdi op waardoor die weer niet meer doet. dus ik wil hem niet naar dealer weer terug brengen als het iets is wat ik zelf kan fixen

kan ik de zekering zelf niet fiksen? wat zou de kosten zijn als ik bij scooterzaak fix
 
kan ik de zekering zelf niet fiksen?
Ik snap niet goed wat je hiermee bedoelt.

Kijk eerst eens of mijn verhaal van post#4 daadwerkelijk klopt en controleer of de elektrische zekering ook echt defect is.
Is hij defect, ga je naar die scooter zaak waar je, je bougie hebt laten vervangen en koopt daar 2 nieuwe zekeringen.
Één om te vervangen en eentje reserve dan ben je misschien voor minder dan 2 Euro klaar.
Want ik zit hier achter mijn beeldscherm ik moet ook maar raden aan de hand van jouw verhaal wat er aan de hand kan zijn.

Maar aan de hand van jouw bewering hieronder weet ik bijna wel zeker dat mijn vermoeden klopt.

scooter doet helemaal niet meer als contactslot gedraait is draait dashboard ooo niet aan etc
 
Back
Top