kisbee rs krijgt geen benzine

Jeroen K

New Member
hey boys and girls,

paar weken geleden een thread gemaakt met vragen over mijn kisbee rs 2015 die ik uit elkaar heb gehaald. (alles zit nu weer in elkaar en me kickstart kan ik weer doorkicken zonder dat ie vast zit. alleen wilt die niet starten

nu wilt deze scooter niet meer aan en heb ik een aantal vragen waar moet ik nu/ wat is handig om naar te kijken/controleren?

ik heb de bougie al gecontroleerd op vonk en dat heeft ie.
nu heb ik me carburateur er afgehaald wat aansluit op de cilinderkop. en zie ik eigenlijk geen benzine sporen of iets dat het door de carburateur is gelopen. dus denk ik zelf dat er 2 dingen aan de hand kunnen zijn. 1 carburateur zit verstopt of iets in de benzine leidingen. 2 ik heb het blok gewoon slecht in elkaar gezet en hierdoor kan ie geen compressie opbouwen.

zit ik in de goede richting om daar deze twee problemen te controleren? ik heb in de bijlagen ook een 3 foto's 1ste ik vraag mij af waar deze slang/stuk naar toe moet moet deze ergens aan vast zitten of iets? foto 2 en 3 gaat over een geel kabeltje. deze blijft opzich wel op ze plek zitten alleen zit er wel veel spelling op kan dit ook iets te maken hebben dat ie niet wilt starten?

hoor graag van jullie. ik hoop maandag weer tijd te hebben om veder er aan te sleutelen
 

Attachments

  • 20230729_195641.jpg
    20230729_195641.jpg
    359.6 KB · Views: 14
  • 20230729_195819.jpg
    20230729_195819.jpg
    196.4 KB · Views: 15
  • 20230729_195814.jpg
    20230729_195814.jpg
    209.5 KB · Views: 14
Advertisement - register to remove this

Hoe heb je de zuigerveren erop gezet. Dit is namelijk wel een belangrijk dingetje wat vaak fout gaat, en je dan geen compressie of slecht lopende motor er aan over houd.
 
heb het blok opengehaald vanwege de krukaslagers versleten waren. hiervoor is geheel de krukas vervangen. ben met de krukas plus zuiger naar een scooterzaak geweest en zijde dat de zuiger nog goed was (ook de veren).

scooter heeft het ook gewoon gedaan voor ik hem uit elkaar heb gehaald.

zou het mogelijk zijn dat de carburateur vol zit? scooter heeft 3/4 weken lang stil gestaan nu
 
Slangetje is om de carburateur leeg te laten lopen als je hem lang stil zet. Kabel is van de carburateurverwarming. Niet zo belangrijk.

Kan wel allemaal goed zijn, (vraag me heel erg af hoe ze de zuigerveren gecontroleerd hebben, maar goed) maar heb je het ook zelf weer goed in elkaar gezet?

Alles werkt voordat het kapot is.

Vol met wat?
 
Beetje vreemd verhaal, je splitste het hele blok om de lagers en de krukas te wisselen maar de bullet-connector van je carburateurverwarming met een tangetje wat strakker zetten is te moeilijk!
Als je het slangetje van de carburateur trekt die van het vacuumkraantje bij je tank komt en je kickt of start elektrisch, komt er dan benzine uit het slangetje gelopen?

Indien niet, controleer je vacuumkraantje en je vacuum.
Indien wel en er komt geen benzine in je carburateur, controeer je vlotter en vlotternaald.
 
En die schroef die in dat aluminium stukje zit van de aftap slang , moet je wel dicht draaien , zo op die foto te zien staat hij nu open , als hij dicht zit zie je die schroef niet. Ook moet die slang aan een vario deksel boutje vast gezet worden , onder de aan motor.
 
Beetje vreemd verhaal, je splitste het hele blok om de lagers en de krukas te wisselen maar de bullet-connector van je carburateurverwarming met een tangetje wat strakker zetten is te moeilijk!
Als je het slangetje van de carburateur trekt die van het vacuumkraantje bij je tank komt en je kickt of start elektrisch, komt er dan benzine uit het slangetje gelopen?

Indien niet, controleer je vacuumkraantje en je vacuum.
Indien wel en er komt geen benzine in je carburateur, controeer je vlotter en vlotternaald.
Hey. Vandaag weer ff wat kunnen doen. Idd als ik het slangetje los haal en kick komt er idd benzine uit gedruppeld. Ik vraag me zelf wel af of dat genoeg is. Ga nu ff google hoe ik de vlotter kan controlleren. Tnx for the tip

De bulletconector wat strakker vast zetten kwam omdat ik geen tang of iets vergelijkbaars kon vinde
Post automatically merged:

Heb de aftapslag opengedraaid daar kwam ook een hoop benzine nog uit. En weer dicht gedraaid
 
Last edited:
huum vast? not sure. hehe heb hem zelf de vlotter eens stukje opgetild en aan de vacuüm slang gezogen dan komt der wel wat benzine door heen. als ik hem los liet en alleen aan de vacuüm slang zoog. wou er geen benzine door heen.. betekent dit dat ie vast zit?

ik heb me vinger nog tussen de inlaat spruitstuk gedaan (in de cilinder inlaat stuk) en voel wel dat het blok vacuüm trekt bij het kicken
 
komt er idd benzine uit gedruppeld.
Als je de carb op z'n kop hebt , sluit de vlotter de toegang af via de naald , daarom komt er wel benz als je de vlotter optilt.
Als je de slang van de carb afhaalt , en je hangt deze in een potje , en zuigt aan de vacuüm slang , moet de benz er wel flink uit stromen , en niet druppelen. An de kraan zit ook een filter die in de tank steekt , misschien zit deze of het benz filter in de slang verstopt .
Anders is je kraan niet in orde.
 
Als je de carb op z'n kop hebt , sluit de vlotter de toegang af via de naald , daarom komt er wel benz als je de vlotter optilt.
Als je de slang van de carb afhaalt , en je hangt deze in een potje , en zuigt aan de vacuüm slang , moet de benz er wel flink uit stromen , en niet druppelen. An de kraan zit ook een filter die in de tank steekt , misschien zit deze of het benz filter in de slang verstopt .
Anders is je kraan niet in orde.
als ik alleen de slang los haal waar benzine doorloopt en kickstart doe druppel het er idd uit. maar als ik zelf aan de vacuüm slang zuig komt er wel flink wat benzine uit.

toch dan maar kijken of me zuiger genoeg vacuüm trekt? i dit ook te zien door een compressie test?
 
de slang is nog heel zover ik kan zien. heb me spruitstuk nagekeken en zie dat daar de rubbere o ringen wat aan de dunne kant zijn vind ik. ga zo ff kijken of ik daar wat aan kan doen. scooterzaak had helaas niet de juiste maat o ringen. dus maar ff met vloeibare pakking raden ze aan
 
Back
Top