Kisbee loopt warm wat gek stationair

KisbeeMike

New Member
Ha mensen van het scooterforum.
Ik ben sinds eind vorig jaar in het bezit van mijn kisbee injectie uit 2021(die met weer een peugeot blok, dus geen sym of GY6).
De scooter rijd goed en is nog volledig origineel en ik heb er inmiddels 1900 km op staan.
Nou merk ik laatste week een vreemd probleem.
Koud loopt de scooter perfect en ook op korte ritjes is dit prima(4kilometer ofzo).
Ik merk alleen dat na lange ritten het stationaire toerental wat varieert.
Dit klinkt niet goed, zou dit valse lucht kunnen zijn? Of weet iemand waar de oorzaak hem in zou kunnen zitten?
Op deze video valt het nog wel mee maar soms als ik stop bij een stoplicht is het nog veel onregelmatiger en dan slaat hij zelfs bijna af.
https://we.tl/t-UjkYURzdWu

Grt Mike

Last edited:
Advertisement - register to remove this

dat variëren is normaal voor de hogere "Euro" emissieklassen (euro 4, euro 5) dat is een bijgevolg van het regelen van arm mengsel naar rijk mengsel om je katalysator goed te laten werken. maar als het toerental echt te laag wordt, moet je oppassen dat de koeling niet in gevaar komt.

dat variëren is normaal voor de hogere "Euro" emissieklassen (euro 4, euro 5) dat is een bijgevolg van het regelen van arm mengsel naar rijk mengsel om je katalysator goed te laten werken. maar als het toerental echt te laag wordt, moet je oppassen dat de koeling niet in gevaar komt.
Oke bedankt voor je reactie. Lijkt mij normaal dan. Wat valt er aan te doen als het toerental te laag word? Er zit geen stationairschroef ofzo op, hij regelt alles zelf.

Back