Kisbee doet raar na blokwissel

SquintStick

New Member
Kort geleden een Kisbee 2011 4t gekocht helaas vrij snel problemen doordat de krukas afgebroken is. (Vermoed een montage fout, bout van vliegwiel zat los)

Gezien de prijs van een nieuw motorblok ervoor gekozen een nieuw blok te monteren i.p.v. een revisie.

Nu het blok eronder zit doet de scooter raar.
Zonder begrenzer (achter carterkap) is de scooter niet vooruit te branden, bult op nog geen 30 km/h. En een raar ratelend geluid. Bult af gaat hij langzaam richting de 50 km/h.
Met begrenzer trekt de scooter lekker op, tot de begrenzer iets gaat doen (+/- 24 k/h) daarna bult op hetzelfde geluid als hierboven beschreven.
Bult af loopt hij mooi.
Sensor bij koppelingshuis komt uit het oude blok, deze zat niet in het nieuwe blok. (Heeft dit blok misschien een andere cdi nodig?)

Een van jullie een idee hoe dit kan?
Klepspeling in 0,05 uit 0,10 mm
Oude Vario + koppeling geprobeerd
Bougie gecheckt (was zwart) afstand 0,65 mm

Met groet
 
Advertisement - register to remove this

Zulke waardes van de kleppen zou ik persoonlijk nooit gebruiken

In het originele boekje staat 0,10 / 0,10

Ik doe zelf liever 0.06 / 0.08



Dus, uw motorblok is vastgelopen... Wat nu...

Het komt vaak neer op een enorme rekening bij uw monteur.

Dit is alleen bij de monteur, blok kost daar 300, 95 euro.. Vind dat wel best wel wat geld.

Daarvoor koop je een nieuw blok dat in China in een paar minuten in elkaar is gestampt met de goedkoopst mogelijke onderdelen.

Of het duurder of even duur word kan ik je niet zeggen, dan ligt net aan waar je de onderdelen vandaan haalt.
Als je zelf opbouwd weet je wel wat je hebt + als je beetje goed zoekt kan je andere onderdelen best goedkoop aan komen.

Een oliepomp is voor Gy6 ook de wereld niet. Cilinder van SP heb je al voor 40 euro.. Dus waarschijnlijk kan je hem voor 250 of net een beetje minder ook wel opbouwen.
 
Last edited:
ik zou haast denken aan de hoofdsproeier..
klepspeling .10 is misschien iets te groot.

wat moet er mis zijn met het blok..?? denk niks.

anders ff de hulplijn van zandri bellen.
(zie net pas dat ze bijna om de hoek zitten)
 
Alles van de Kisbee, zoals stator, vliegwiel, CDI et cetera overgezet?
De sensor is geplaatst zeg je, maar heb je ook het koppelingshuis (met de nok) geplaatst of vervangen op het nieuwe motorblok?
 
ik zou haast denken aan de hoofdsproeier..
klepspeling .10 is misschien iets te groot.

wat moet er mis zijn met het blok..?? denk niks.

anders ff de hulplijn van zandri bellen.
(zie net pas dat ze bijna om de hoek zitten)
Kan zeker Zandri even bellen.
Hoofdsproeier is ook gemakkelijk te proberen.
Dank voor je reactie
Post automatically merged:

Alles van de Kisbee, zoals stator, vliegwiel, CDI et cetera overgezet?
De sensor is geplaatst zeg je, maar heb je ook het koppelingshuis (met de nok) geplaatst of vervangen op het nieuwe motorblok?
Vliegwiel en stator niet overgezet, proberen waard.
Wel het (oude) koppelingshuis uitgeprobeerd, gaf geen verschil.
 
Back
Top